0.7
1.3

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

(mes fotos aqui)

La Fageda de la Grevolosa te alguns dels arbres més alts de Catalunya, de fins a 41m, descomunals. Val la pena fer-hi un tomb a la tardor, quan el terra s'ompla d'una catifa de fulls ocre, els rierols van plens d'aigua i els boscos caducifolis de roures i faigs de la zona tenen tota la gama Pantone des del Groc al Vermell.

Sortim de Mas El Güell, un mas típic de la zona regentat pels ditxaratxeros Jordi i Isabel que acull hostes des de fa uns 30 anys. La estada allà es un no parar de celebracions a cop de porró de Priorat. Qui hi hagi parat sabrà de que parlo.

El camí més fàcil cap a la Grevolosa, contràriament al que se senyalitza a la zona de baix, es un camí que puja des de prop del Prat de la Vola i que recorre el Serrat de la Punxa. Seguint aquest camí gaudim d'una passejada molt confortable amb unes estampes impresionants de tardor, fins arribar a la Font de La Grevolosa al capdamunt de la Fageda a uns 1050m de cota.

Allà s'acaba el camí i prenem la baixada pel barranc on podem gaudir de la enormitat dels impresionants faigs. Tenim la sort de que ha plogut molt i, el que sol ser un rierol molt minso o sec, baixa ple d'aigua (la font de la Grevolosa, juntament amb 30 mes, s'han secat des de la construcció del Tunel de Bracons que passa just per sota).

La tornada transcor per senders de muntanya molt mes estrets que a la pujada. Els bolets, el fang i l'aigua ens acompanyen a tot el recorregut. Enmig de la baixada ens trovem l'ermita de Sant Nazari, reconstruida, arrebossada i pintada de groc a l'època de la crisi. Una llàstima.

Els paratges son preciosos en qualsevol cas fins arribar a El Güell de nou.