Uploaded January 22, 2016

Recorded January 2016

1.7
3.3

near Bunyola, Islas Baleares (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Mallorca) El 16 de gener de 2016; total de 11 km; +630 -630; 4,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Bunyola, Can Bergantet, Penyal d’Honor, El Garriguer, alzinar de les Sitges, casa de La Cova del Senyor Guillem. Participants: Jaume i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

Comencem a caminar des la pista que porta a l’entrada de Ca’n Bergantet. Estem quasi al poble de Bunyola. He trobat una explicació etimològica del nom de Bunyola. Provindria de “bony”, en referència a un turó aplanat, que coincidiria amb el topònim. També permet trobar semblances amb Brunyola de Girona, o amb altres localitzacions de l’illa com Bunyolí o Bunyola de Banyalbufar.

Amb uns quinze minuts arribem a l’entrada a Ca’n Bergantet, per on podríem passar, però en Jaume sap que fa temps van tancar el camí a la sortida, per tant no podríem seguir. Per tant anem pel camí de carro que gira amunt per l’esquerra.

Aquest camí de carro és estret però s’hi veuen, de tant en tant, senyals de roderes, el que vol dir que per aquí n’hi van pujar i baixar molts. Probablement eren els que anaven a buscar el carbó que es produïa més amunt, al bosc. Però pensem que devien... ...