Moving time  3 hours 38 minutes

Recorded February 2020

2.0
3.9

near Bocairent, Valencia (España)

Bocairent - Ontinyent pel Camí Vell. Ermita del Crist - Alt del Quincaller - Barranc de la Penya Roja – Barranc dels Tarongers – PR-CV 122

Bonic recorregut que ens permet conéixer una de les antigues vies de comunicació entre Ontinyent i Bocairent, el denominat “Camí Vell de Bocairent”, que ascendeix pel Barranc dels Tarongers, en el llit dels quals se succeeixen antics molins, hui dia en estat d'abandó i ruïna.
Després de superar el barranc, s'inicia un suau descens fins a Bocairent, oferint-nos una bonica vista del seu barri antic i, en primer terme, del Pont de Darrere Vila, el més antic i conegut de la població.
Iniciem la ruta des del centre de la Vila de Bocairent, la Plaça de l’Ajuntament, en la qual contemplem l'esvelt campanar de l'Església de l'Assumpció, començant amb el descens fins al Pont del Crist, construït l'any 1780, i ascendim un pronunciat Viacrucis, amb les seues catorze estacions, fins a l'Ermita del Sant Crist.
Durant la pujada gaudim d'una bonica vista panoràmica de la part posterior del nucli urbà de Bocairent.
L'Ermita del Sant Crist, situada a una altitud de 720 m, va ser construïda en el segle XVI i consta de tres edificis: l'hostal, que va ser un antic convent; la casa del capellà; i l'església d'estil gòtic, amb el campanar adossat.
Des de l'ermita ens dirigim, per una estreta senda, al pròxim monument que commemora als caiguts en la batalla de Camorra, que en 1873 va posar fi a la III Guerra Carlista, lloc de peregrinació, cada mes de març, dels carlistes valencians.
Seguidament apleguem a la cova de la beata Pietat de la Creu i des d'ací comencem la pujada de l'Alt del Quincaller, el punt més elevat de la ruta (cota 730 m).
Descendim per una senda amb moderada presència de pedra i, en la següent bifurcació, girem a la dreta i iniciem un prolongat descens pel Barranc de la Penya Roja fins a connectar amb el Barranc dels Tarongers.
Ací la ruta està senyalitzada com a sender PR-CV 122, el traçat del qual coincideix en part també amb el de la senda GR 160 “Camí del Cid”.
Seguim pel camí i ràpidament arribem una bifurcació, situada a l'altura d'un pou del servei municipal d'aigües potables d'Ontinyent; prenem la senda de la dreta i ens endinsem en el Barranc dels Tarongers, en el llit dels quals se succeeixen antics molins fariners, hui dia en estat de ruïna i absolut abandó.
La senda ascendeix per un entorn de gran bellesa malgrat els repetits incendis que han assolat la zona i han accentuat el procés d'erosió.
El terreny no ofereix cap dificultat, ja que el pendent és molt suau i el camí presenta alguns trams empedrats, sens dubte per a facilitar el pas de les antigues cavalleries.
Sense adonar-nos i amb molt poc esforç, arribem a l'Alt de la Maserra (cota 650 m) i iniciem el descens fins a Bocairent, inicialment a través d'un bonic tram amb escalons llaurats en la roca.
Posteriorment apleguem a les primeres edificacions en la partida dels Corrals i, després de passar un xicotet llavador situat a l'esquerra del camí, la ruta ens ofereix una de les imatges més boniques i conegudes del barri antic de Bocairent i del Pont Darrere de la Vila, el més antic de la població.
El barri antic se circumval·la per l'anomenada ruta màgica que avança pel barranc sota les cases del barri vell i poc a poc ens porta a descobrir les cases medievals.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

======================================================================

Bocairent - Ontinyent por el Camino Viejo. Ermita del Cristo - Alto del Quincaller - Barranco de la Peña Roja – Barranco de los Naranjos – PR-CV 122

Bonito recorrido que nos permite conocer una de las antiguas vías de comunicación entre Ontinyent y Bocairent, el denominado “Camino Viejo de Bocairent”, que asciende por el Barranco de los Naranjos, en cuyo lecho se suceden antiguos molinos, hoy en día en estado de abandono y ruina.
Tras superar el barranco, se inicia un suave descenso hasta Bocairent, ofreciéndonos una bonita vista de su casco antiguo y, en primer término, del Puente de Darrere Vila, el más antiguo y conocido de la población.
Iniciamos la ruta desde el centro de la Villa de Bocairent, la Plaza de l’Ajuntament, en la que divisamos el esbelto campanario de la Iglesia de la Asunción, comenzando con el descenso hasta el Puente del Cristo, construido el año 1780, y ascendemos un pronunciado Vía Crucis, con sus catorce estaciones, hasta la Ermita del Santo Cristo.
Durante la subida disfrutamos de una bonita vista panorámica de la parte trasera del casco urbano de Bocairent.
La Ermita del Santo Cristo de Bocairent, situada a una altitud de 720 m, fue construida en el siglo XVI y consta de tres edificios: el hostal, que fue un antiguo convento; la casa del capellán; y la iglesia de estilo gótico, con el campanario adosado.
Desde la ermita nos dirigimos, por una estrecha senda, al cercano monumento que conmemora a los caídos en la batalla de Camorra, que en 1873 puso fin a la III Guerra Carlista, lugar de peregrinación, cada mes de marzo, de los carlistas valencianos.
Seguidamente alcanzamos la cueva de la beata Piedad de la Cruz y desde este lugar, acometemos la última subida del recorrido hasta el Alt del Quincaller, el punto más elevado de la ruta (cota 730 m).
Descendemos por una senda con moderada presencia de piedra y, en la siguiente bifurcación, giramos a la derecha e iniciamos un prolongado descenso por el Barranco de la Peña Roja hasta conectar con el Barranco de los Tarongers.
Aquí la ruta está señalizada como sendero PR-CV 122, cuyo trazado coincide en parte también con el del sendero GR 160 “Camino del Cid”.
Seguimos por el camino y rápidamente alcanzamos una bifurcación, situada a la altura de un pozo del servicio municipal de aguas potables de Ontinyent; tomamos la senda de la derecha y nos introducimos en el Barranco de los Tarongers, en cuyo lecho se suceden antiguos molinos harineros, hoy en día en estado de ruina y absoluto abandono.
El sendero asciende por un entorno de gran belleza a pesar de los repetidos incendios que han asolado esta zona y han acentuado el proceso de erosión.
El terreno no ofrece ninguna dificultad ya que la pendiente es muy suave y el camino presenta algunos tramos empedrados, sin duda para facilitar el paso de las antiguas caballerías.
Sin darnos cuenta, con muy poco esfuerzo, alcanzamos el Alto de la Maserra (cota 650 m) e iniciamos el descenso hasta Bocairent, inicialmente a través de un bonito tramo con escalones labrados en la roca.
Posteriormente alcanzamos las primeras edificaciones en la partida de Los Corrales y, tras rebasar un pequeño abrevadero situado a la izquierda del camino, la ruta nos ofrece una de las imágenes más bonitas y conocidas del casco antiguo de Bocairent y del Puente de Darrere de la Vila, el más antiguo de la población.
El casco antiguo se circunvala por la llamada ruta mágica que asciende por debajo del barrio viejo hasta las casa medievales.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

Plaça de l'Ajuntament

Barri de la Vila de Bocairent

Bridge

Pont del Sant Crist

Tossal de la Ermita del Sant Crist

Ermita del Sant Crist

Creu commemorativa de la batalla contra els Carlistes