Uploaded March 27, 2012

Recorded March 2012

1.8
3.5

near Beuda, Catalunya (España)

Comencem la caminada a la plaça Major de Beuda, on podem contemplar amb tot el seu esplendor, l’església de Sant Feliu de Beuda, que data de finals del segle X i que te una pica baptismal del segle XII.
El camí, puja primer cap al turó del Castellot, on podem veure les runes del antic castell conegut en el segle X, pel nom de “Castrum Bobeta”, que va pertànyer a Ermessinda i als seu descendents, fins que el rei Joan II, el va fer derruir pel seu mal estat.
Continuem la forta pujada, cap al turó de les Grives i el grau de les Rocasses, per arribar al antic monestir de Sant Llorenç de Sous, en el que des de fa uns anys s’està fent una important tasca de rehabilitació. Les parts més arranjades són el claustre, així com, la capella i la sala capitular, espais on ja s’endevina el resultat final.
A partir d’aquí, el camí és més suau, tot i que continua pujant, però ja no és tant exigent, fins que finalment arribem al cim del Mont, on hi ha un Santuari dedicat a la Mare de Déu del Mont.
També hi ha una hostatgeria, en la que Mossèn Cinto Verdaguer hi va fer una estada a l’estiu de 1884, on gaudint de les imponents vistes que es veuen des del cim, és va inspirar per escriure alguns fragments del seu poema Canigó. Al cantó nord del cim hi ha una estàtua de Mossèn Cinto amb el massís del Canigó al darrera.
La tornada, l’hem feta passant per la font de Roca Pastora i l’espai Salve Regina.

El Castellot

Sant Llorenç de Sous

Santuari de la Mare de Déu del Mont

Font de Roca Pastora

Salve Regina

• Photo of Toni Velamazan

Toni Velamazan Apr 26, 2018

Ruta de fàcil seguiment i molt clara

erill May 2, 2018

Gràcies pel comentari i valoració.
    Salut i bones caminades!

• Photo of Dani Pagès

Dani Pagès Aug 9, 2018

L' he fet avui.Molt fàcil de seguir! La pujada pel Castellot és més forta i la baixada per Salve Regina molt fàcil.Bona ruta! Merciii!

erill Aug 9, 2018

Hola Dani, gràcies pel teu comentari i valoració, així com, celebro que t'hagi sigut còmode de seguir.
    Curiosament ens hem creuat i parlat un moment quant ja baixaves i nosaltres pujàvem, dons avui hem fet una ruta diferent ja que hem pujat per Salve Regina i S. Llorenç Sous, mentre que la tornada l'hem feta per Falgars i Segueró.
    Salut i bones caminades!

• Photo of atrevinocc

atrevinocc Jul 30, 2019

Gràcies pel trac, malgrat que en hem despistat i hem pasat de llarg del Castellot😢
    Però molt bonica ruta, jo la qualificaria de Moderada, sobre tot per la pujada Sl grau de Sant Llorenç de Sous 👏👏👏👋👋👋🍀

erill Jul 31, 2019

Gràcies atrevinocc pel comentari i valoració. Celebro que t'hagi agradat.