Uploaded March 15, 2020

Recorded March 2020

1.2
2.5

near Colònia de Sant Pere, Baleares (España)

(En mi web puedes acceder a la traducción automàtica a otros idiomas) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Llevant) Ruta 1197 el 12/03/2019; 8 km; +115 -115; 3,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Betlem, Cala Mata, Punta des Barracar, Cova des Caló, Punta des Caló, Torrent de Rosilles, Sa Platjola, Massís d’Artà. Participants: Anna F, Toni, German i Miquel. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: L’important Consolat del Mar de Mallorca es va obrir l’any 1326.

He trobat que no hi ha una divisió comarcal de l'illa de Mallorca de caràcter oficial, però hi ha una proposta de Ferran Dídac Lluch. Aquesta està formada per sis comarques: Palma, Serra de Tramuntana, Raiguer, Pla de Mallorca, Migjorn i Llevant. Nosaltres avui fem una caminada per la comarca de Llevant. Aquesta comarca conté els municipis d’Artà, Manacor, Capdepera, Sant Llorenç des Cardassar i Son Servera.

Comencem l’excursió al poble de Betlem, un nucli que està a ponent de la petita península formada pel Massís d’Artà. A Betlem ja hi vam venir amb en Toni l’any passat; la crònica d’aquella caminada la podreu trobar al final.

Des del cotxe comencem a caminar per una pista de terra ample que segueix a partir del passeig de Colom. Anem, doncs, en direcció nord-est. Estem a llevant de l’illa que, en síntesi i morfològicament està formada per dues serralades (la serra de... ...