Uploaded March 6, 2014

Recorded March 2014

1.2
2.5

near Beseit / Beceite, Aragón (España)

Sortim de Besseit per la preciosa pista de la Pataquera i aparquem al final.
Aquest és un recorregut molt divertit i entretingut, es tracta d'anar seguint el curs del riu, algunes vegades per corriols que hi ha al costat de la riba, però en d'altres ocasions cal travessar-lo o seguir-lo per dins de la llera tot saltant de pedra en pedra. Marques verdes de pintura ens ajuden a vegades a decidir per on passar però , val a dir, que sovint les possibilitats són diverses i el risc d'acabar remullant els peus força elevat.En alguns indrets un parell de troncs ens ajuden a sortejar els tolls d'aigua i no mullar-nos. Pel camí trobem piscines naturals, meandres, petits saltants d'aigua, és molt entretingut i preciós.
Deixem el barranc de les Carboneres a mà dreta, normalment sec, i el camí se separa del riu per passar pel mas Marianet en ruïnes. Al final d'una pujada trobem un "clot de pega quitrà" que servia per fabricar quitrà a partir de cremar durant 24 hores llenya de pi negre lentament.
Tornarem al riu que anirem seguint a banda i banda i a vegades pel mig. Arriba un moment que hem d'agafar un camí a mà esquerra que puja costarut i ens ofereix unes vistes magnífiques sobre la vall i les diferents agulles. Hem pogut sortejar d'aquesta manera una zona d'estrets.
Tornem al riu i a la dreta deixem el camí que ens portaria al canal del Rito i cap a la mola del Lino, nosaltres però continuem riu amunt i de seguida som a la zona dels ullals del tall Nou on l'aigua brolla de sota terra i forma uns tolls molt bonics. Estem a la confluència entre el riu Ulldemó i el barranc del tall nou, que baixava sec aquests dies.
A partir d'aquí el riu passa per entre mig d'una zona amplia amb moltes graves i gairebé no porta aigua. Cada vegada es va tancant més fins que fa un gir a la dreta: comencen les gúbies del Regatxol. L'espectacle és grandiós, amb les dues agulles imponents al costat del llit del riu. Continuem una miqueta més endavant i de cop i volta apareix un toll d'aigües fosques i profundes. És sorprenent trobar aquesta aigua tenint en compte que el llit del riu fins ara semblava sec. A partir d'aquí no podem seguir i retornem a l'aparcament refent el mateix camí.

• DaveRunner Jun 20, 2016

Hola,

Otros años (en verano) hemos hecho la ruta del Parrizal con los peques y han disfrutado mucho por el tema de ir cruzando el río, las pasarelas y mojarse los pies. Por eso quería preguntarte si es una excursión recomendable para realizar con niños.

Gracias de antemano.

• Photo of coros

coros Jun 24, 2016

Por lo que recuerdo la ruta es un poco más salvaje y por lo tanto no tan cómoda como el Parrizal. Creo que se puede hacer con niños aunque no es tan acuática.No todo el rato se va bordeando el agua en algún momento el sendero se aleja del río y asciende disfrutando de las vistas. Quizás este tramo resulte un poco más pesado y no tan entretenido para los niños, aunque esto depende de la edad y de lo acostumbrados que estén a andar por la montaña.

• Photo of Jordiet

Jordiet Apr 26, 2017

Ruta fácil y bonita, aunque no tanto como otras alrededor (Parrizal, Estrets). El tramo en coche bien explicado y fácil de encontrar. Durante el ascenso del rio, el camino a veces se pierde aunque no entreña complicaciones. Muchas posibilidades de acabar con el pie, o medio cuerpo, en el agua.

• Photo of paligru

paligru Jul 22, 2019

la pista hasta el parking se puede hacer con un turismo

• Photo of Helihen

Helihen Jul 28, 2019

Cuan arribeu al ultim toll de aigues fosques, si us fixeu, a l'altra part, on esta la pedra hi ha una corda.
    Si us llanceu al aigua i pujeu la corda, dins trobareu la càtedral, son les gubies del Regatxol ( i el salt del cabrit) . Val la pena.

• Photo of coros

coros Jul 28, 2019

Uau!!! quin bon consell i quin gust poder gaudir d'un bon bany en un paratge tan especial.
    Gràcies pels teu comentari.