• Photo of Bergwandeling Plasmolen (Plasmolen)

Uploaded December 30, 2019

Recorded December 2019

1.7
3.4

near Plasmolen, Limburg (Nederland)

Een prachtige en afwisselende route met de nodige hoogteverschillen over de Sint Jansberg, de Kiekberg, de Mookerheide en het Zevendal. Pittige klimmetjes, hier en daar over steile paden en trappen of smalle kronkelende bospaadjes, mooie vergezichten over glooiende weilanden en heide. Je waant je echt in het buitenland, wat een topwandeling zeg.
Absoluut een aanrader!
Er is genoeg horeca te vinden aan het begin/eindpunt van deze route.

Waardering: 5/5

• Photo of Leo en Judith

Leo en Judith May 17, 2020

Zoals al vermeld gaat deze route door een prachtig gebied. De Mookerheide en de St. Jansberg zijn werkelijk unieke landschappen. Zeer de moeite waard om deze route te doen. Wij zijn echter wel gestart bij het parkeerterrein aan de Mookerheide, is iets rustiger dan de rijksweg bij Plasmolen. Wij gaan deze route beslist nog vaker doen en dan ook in andere seizoenen, herfst lijkt ons ook ontzettend mooi.

• Photo of webhexnl.le

webhexnl.le Jul 24, 2020

Mooie route die de weilanden afwisselt met de bossen. En de mokerhei: schitterend