Uploaded October 23, 2014

1.3
2.6

Viewed 2003 times, downloaded 100 times

near Benifallet, Catalunya (España)

Excursió curteta a la vora del Ebre per un barranc ferèstec molt poc conegut i molt interessant: barranc amb estrets, una sènia, mas de la Roca, pedra seca i cami ral empedrat. Vistes magnífiques del barranc a la tornada des del Coll de Fontelles. Ruta dintre de la comarca del Baix Ebre.
Sortim de Benifallet, d'un aparcament situat vora del riu on fa uns anys hi habia l'embarcador amb la barca per travessar "lo riu". Agafem la carretera i ens trobem amb una bonica creu de terme. Ja ben aviat agafem la pista que mena cap al barranc que es transforma en corriol just al arribar a un maset. Devant nostre les penyes rocalloses de La MOla. Ara anem caminant per dintre del barranc i passem per 2 llocs ben interessants: Los Puntals i Los Estrets, que son dos zones ben estretes de roca on l'aigua li ha donat curioses formes. Després dels estrets el barranc ja s'obre i el camí es fa una mica més ample. Arribem al Mas de la Roca i just abans, si deixem el camí, a mà dreta, un corriol ben tapat ens porta a una sènia molt ben conservada. Amb el track no tindreu cap problema. Retornem al camí. Passem per devant del mas i a ambdós costats podem observar marges de pedra seca ben esglaonats a la muntanya. arribem a una cruïlla de pistes. Nosaltres agafarem la que tira cap enrera, o sigui la de la nostra dreta que va fent pujada fins al Coll de Fontelles. En aquest tram de camí paga la pena observar el barranc per on hem vingut. Seguim camí amunt fins al coll. Agafem un corriol en lleugera baixada que ens porta al Coll de Rixer. Des d'aquí unes magnífiques fotos del Riu, de Benifallet i de bona part de la vall de l'Ebre. Estem baixant pel Antic Camí de Cardó, en alguns trams empedrat. Una maravella !!! El camí ens va portant al damunt mateix de Benifallet. Entrem pel carrer de Cardó i anirem passant pels bonics carrers d'aquest poble. Quasi a tocar la carretera trobem unes lloses esmaltades a la paret que ens fan referència de les persones que hi viuen a cada casa...molt interessant i curiós. Travessem la carretera i anem cap al embarcador i trobem els rentadors, molt ben decorats amb uns esmalts preciosos a la paret. Aquí ja trobem el nostre cotxe.
una curteta excursío, però molt bonica i interessant. Ens podem quedar a dinar a cal Pepo o al bar de la cooperativa on fan uns entrepans deliciosos. Bona caminada amics !!!

18' maset. fineix la pista

Corriol de Coll de Miravet

• Photo of m Àngels

m Àngels Oct 13, 2018

Per seguir sort de la aplicació i amb alguns dubtes

m Àngels Oct 15, 2018

Per seguir no està gens senyalitzat sort de la aplicació i amb alguns dubtes nosaltres la vam començar al revés i crec que és més fàcil ja que en el barranc de pujada una mica complicat.