Uploaded October 25, 2014

Recorded October 2014

2.3
4.6

near Beniatjar, Valencia (España)

Benicadell desde Beniatjar.
Primer que res dir que falta posar la localització tant de la nevera com del cim. En el track es passa per els dos llocs i està ben marcada la senda. Perdó per el fallo.jiji
Començant amb la ruta ixírem del carrer principal de Beniatjar(el primer del poble ja que desde l'eixida de la rotonda és per on s'entra al poble) on deixarem el cotxe. Pujant direcció sud per dins del poble sempre amb el Benicadell de fons ixim de Beniatjar per camí asfaltat fins al primer encreuament per on girem a l'esquerre direcció fontetes.
A uns 40 o 50 m tenim un encreuament cap a la dreta també senyalitzat. La senda esta ben marcada i sols hi ha que anar ascendint cap a Fontetes per senda amb pendent algo intensa i constant. La senda és arenosa, amb poca pedra però un poc descarnada per l'aigua.
Al arribar a Fontetes ens dirigírem cap a l'esquerre per a passar per la caseta del guarda ja en la pista forestal. En aquesta localització les vistes cap a l'Oest són impresinants puguent vore el Pantà de Bellús, Monduver, Serra de Corbera... També vegent cap al Sud la paret vertical del Benicadell(impresionant).
Seguim cap a la dreta per la pista forestal i després de fer la primera curva a dreta del camí ja vegem la senyalització que ens marca la senda cap al cim del Benicadell.
Aquesta senda va serpentejant a peus de la paret de l'ombria. Està amb poca pendent i en molt bones cndicions( però evitar dreceres ja que es una muntanya on va molta gent i ja comencen a desferse alguns trams per culpa d'açò).
Uns 15 o 20 min abans d'arribar al cim arribem a la senyalització que ens marca la nevera del Benicadell(1018msnm) a 8min(aquesta és la senyalització que no vaj posar al track) on pujàrem abans d'esmorsar. Després de vore-la desférem aquest tram de senda fins a la senyalització anterior i en direcció est acabem de pujar al cim en pocs minuts.
Aquesta senda ens deixa en el pou del Benicadell i des d'ací fins al cim sols queda crestejar uns pocs metres fins al piló que marca el punt geodèsic a 1104msnm.
La tornada consisteix en desfer senda fins a la pista forestal i al arribar a ella girar cap a l'esquerre cap a Fontetes.
Seguint la pista uns 15-20min arribem a l'últim cruse on girarem a la dreta per a acabar de baixar ja a Beniatjar.
Fixar-se bé en arribar a la pista forestal on ens deixarà l'última senda perquè no està senyalitzat però hi ha que girar a la dreta. Ja sols quedarà entrar al poble i ja estem al cotxe.

Esquerre direcció Fontetes

Esquerre a fontetes(30min aprox.)

Dreta direcció Fontetes

Dreta a Fontetes (27min)

Fontetes

Picnic

Casa del guarda

Casa del guarda. Desde ací les vistes dirreció Oest tenim unes impresionants vistes del vall, del Embalse de Bellús, Monduver...

Pou

Pou. Des del pou al cim sols queda ascendir uns pocs metres crestejant amb compte.el cim no està marcat però desde aquest punt vegem el piló(punt geodèsic) que marca el cim del Benicadell a 1104 msnm. En les fotos d'aquesta localització i la següent ( fontetes) pujare fotos del cim.