Uploaded September 10, 2017

Recorded September 2017

1.2
2.4

near Dosrius, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
És una sortida amb els següents atractius:

• Veure la Pedra Gravada. Per més informació aneu a: Pedra Gravada

• Passejar pel Pla de l'Espinal.

• Fer la Via Romana: Via Sèrgia. Per més informació aneu a: Via Sèrgia

• Conèixer el Pont Romà.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Deixem el cotxe sota el pont de l'autopista, hi ha lloc per fer-ho. Per arribar-hi anem per la carretera vella de Mataró a Argentona i ens desviem en una indicació que marca cap al Bell Racó.

• Agafem un corriol que més amunt creua la carretera asfaltada que puja a Coll de Parpers. Tot seguint el track arribem a la urbanització Sant Carles.

• Veiem Pedra Gravada, està en terreny privat molt a la vora del carrer. Anem a trobar al GR92 que passa pel Pla de l'Espinal i pel costat de la casa de l'Espinal, en runes.

• Deixem el GR92 que ens porta a Coll de Parpers directament per agafar un corriol emboscat i ben fresat que té vistes cap a la riera d'Argentona, el mar, Burriac..., molt recomanable.

• Arribem a la carretera, veiem el Coll de Parpers a la dreta i tornem enrere per agafar el camí de la Via Romana, a l'altre costat de la carretera. Passem pel Pont Romà.

• Malgrat que aquest és el camí marcat com accés a la Via Romana, pels voltants de can Naves ens trobem un porta tancada que superem passant pel bosc.

• Seguint el camí que marca el track tornem al punt de sortida.

PLA TOPOGRÀFIC DE LA RUTA

INFORMACIÓ PUNTS SINGULAR (WAYPOINTS)

Altures, desnivells acumulats i temps

GRAU DE DIFICULTAT

L'índex de dificultat IBP (veure INDEX IBP) dóna un valor de: 35. En podeu veure els detalls a: Anàlisis complert de la ruta

• Photo of EMILI ORSO

EMILI ORSO Sep 18, 2017

Magnífics plans topogràfics de l´excursió. Gran quantitat de fotografies.

Bona descripció de la ruta

• Photo of Manel_49

Manel_49 Sep 18, 2017

Moltes gràcies pels teus comentaris. La Via Romana està en mal estat de conservació però té la seva gràcia. I un pont al mig del bosc també. Salut i Cames!

• dlfaixo Jan 29, 2018

Vam seguir la ruta sense problemes fins gairebé al final on ens vam trobar el camí tancat per una porta on deia camí particular i vam haver d'improvisar el final de la ruta circular.

• Photo of M.del Mar

M.del Mar Feb 10, 2019

Ens a agradat aquesta ruta. Al final en BellRaco no podíem sortir jeje
    Em tingut que saltar un mur
    Gràcies per la ruta

• Jordi DB May 12, 2019

Molt bona ruta! Llástima del tram final on el camí està tancat per valles, la primera es més senzilla pel costat, la segona cal saltar el mur i es relativament alt. No és complicat per algú en bon estat físic però nens petits, gossos o gent més gran si tenen problemes i necessiten ajuda.