Uploaded April 6, 2021

Recorded April 2021

2.7
5.3

near Pilskalns, Gulbenes novads (Latvija)

Maršruts sākas pie Kārtnes skatu torņa, kur vari baudīt skaisto pagasta ainavu uz Pinteļa ezeru un atstāt savu automobīli. Tālāk dodies uz Beļavas jeb Kārtenes pilskalnu, kur atradies viens no Strūves meridiāna loka palīgpunktiem. Tālāk ceļš ved gar Beļavas muižas ēku, bet tad no apdzīvotas vietas ieved pļavu, mežu un krūmāju pasaulē. Pēc dažu kilmetru dabas baudījuma ceļš izved Letēs. Šeit kādreiz atradās kažokzvēru audzētava, bet tā ir slēgta un ciems kļuvis mazapdzīvots. Pēc tam atkal dodamies tīrā dabas baudījumā, kurā var nākties pārvarēt kādu platāku ūdens tilpni.
Panorama

Kārtenes skatu tornis/Kārtene waching tower

Gandrīz 20 metrus augsts skatu tornis, no kura paveras skats uz gleznainajām Ziemeļvidzemes ainavām un Pinteļa ezera izliekumiem. Pie ieejas tornī uz speciāla stenda ir izklāstīti drošības noteikumi, kuri, pirms kāpšanas tornī, ir jāizlasa un noteikti jāievēro. Stendā ir izlasāma arī informācija par Kārtenes skatu torni un no tā redzamo.

Beļavas pilskalns/Beļava ancient sight

Augstākais punkts Gulbenes vaļņa ziemeļu galā. Strūves loka palīgpunkts.
Castle

Beļavas muiža/Beļava manor

Muižu ap 1550.gadu dibinājis Hanss Buholcs. Apbūves centrālā ēka – pils celta ap 1750.gadu un tā ir viena no vecākajām kungu dzīvojamām ēkām Gulbenes novadā, kas saglabājusies līdz mūsu dienām. 19.gadsimtā muižai uzbūvēts augstais mansarda jumts. 1920. gados pils pārbūvēta skolas vajadzībām un līdz pat mūsdienām vairākās telpās saglabājušies interjera apdares elementi – krāsaina marmora plātņu grīdas segums vestibilā, koka kāpnes, krāsnis, durvis, iebūvēti sienas skapji un sienas paneļi.
Monument

Piemineklis zirgam/Monument for horse

Barona zirgs esot bijis tik labs un uzticams, ka barons lēmis izveidot viņam pieminekli.
Parking

Auto stāvvieta/Parking

Pamestas kažokādu fabrikas kantora ēka/Abandoned furr factory