jlcc

Recorded November 2017

2.7
5.4

near Begues, Catalunya (España)

Ruta del Sol Blau 2a part.

Per realitzar la ruta del Sol Blau: Torrelles de Llobregat, Creu de Querol, Turó del Tabor, Sant Martí de Porres, Puig d'Endi, Roca del Barret, Puig de l'Arca, Penya del Moro, Puig Vicenç, Torrelles de Llobregat.
He dividit tot l'itinerari en dues parts.
La 1a des de Creu de Querol a Begues (Zona de la Masia de l'Alzina, la Casona). On es pot deixar el cotxe.
La 2a part des de Begues fins a la Creu de Querol.
És aquesta la descrita en aquest lloc.
He seguit el mapa del Centre excursionista Torrellenc a escala 1:15.000.
És perfecte per trobar quasi tots els punts de referència.

Una altra qüestió són les indicacions de la ruta del Sol Blau (PR-C 162) sobre el terreny. En molts encreuaments no hi ha cap indicació, això indueix a l'errada de forma continuada.
Es pot apreciar en aquest itinerari fins a cinc vegades, per falta d'indicacions. Ha fet l'itinerari una mica més llarg, a causa de les rectificacions, però la sortida ha valgut la pena, el paisatge de la zona és espectacular.

Els miradors principals són la Penya del Moro, però encara millor vista des de la Pedra de la Bruixa que es troba a pocs metres de distància. I el Puig Vicenç que ofereix una visió panoràmica sobre gran part del Baix Llobregat.
En aquesta zona es pot deixar el cotxe. Per tornar és necessari un segon cotxe i un acompanyant conductor.
És una masia al inici de la ruta. Té un rellotge de sol molt bonic.
Més fotos de la masia
Visió del fruiteres a la tardor.
En aquest punt s'inicia la ruta del Sol Blau (PR- 162)
Pou, avui sense aigua.
Les línies d'alta tensió són un element de referència que ajuden a seguir la ruta amb l'ajut del mapa topogràfic del centre excursionista Torrellenc. Es pot adquirir en l'ajuntament de Torrelles de Llobregat al preu de 2 €.
Ubicació de la penya del Moro
Primer encreuament on no hi ha cap indicació visible per seguir la ruta del Sol Blau. S'ha de tomar la pista de la dreta.
Puig Vicenç, amb un vèrtex geodèsic.
Vista del puig Vicenç, aprop de les penyes de Can Riera
És un punt de referència important. Es deixa a la dreta del camí. Poc avant hi ha diversos encreuament sense indicació. In mediatament també. En aquest cas hem agafat el camí erroni fins a la Creu de Sant Pau, de forma que l'última part fins a Torrelles no s'ha pogut seguit la ruta del Sol Blau, per manca d'indicacions.
Vista des del camí de la masia de Can Riera
Creu de Sant Pau, a les portes del cementeri de Torrelles. En verificar la ubicació, ja no hem rectificat, hem anat fins al poble per una ampla pista.
Torrelles de Llobregat: església de Sant Martí.
Visió de Torrelles en el pont que travessa la carretera.
Masia de can Balasch de Baix, junt a Catalunya en Miniatura.
Visió del puig Vicenç a prop de la Creu del Querol.
La Creu del Querol, seria el punt on van iniciar la 1a part de la ruta del Sol Blau.
Camps de cirerers a la tardor. Aprop de Pedres Balques.
Camp de cirerers. Es veu la plana al·luvial del Llobregat, abans del delta.
Tardor en els camps de cireres