jlcc

Recorded January 2018

1.8
3.6

near Begues, Catalunya (España)

Ruta de Begues a la Morella.
Aquest camí té uns 11,5 km. (Anada i tornada)
S'inicia en Begues en Cal Bartró. (384 m)
Per arribar s'ha d'agafar la 3a rotonda de la BV-2041, direcció al cementeri.
En aquesta zona passa el recorregut GR.92-3 (cami de la Clota) que seguiren fins a endinsar-nos en el Parc del Garraf i arribar a la collada de la Clota. (415 m)
Aquí enllaça amb el sender de gran recorregut GR-92 que ens portarà al Puig de les Agulles 552 m, on hi ha una magnífica panoràmica del Baix Llobregat, continuen fins al coll Sustrell, el turó dels Costerers (574 m) i finalment al cim de la Morella de 594 m. Aquest és el cim culminat del massís del Garraf, hi ha una panoràmica que permet veure les subunitats de les Serralades Costaneres Catalanes, també es veu el Pirineu nevat en aquesta època. Hi ha un rosa dels vents al costat del cim que n'ajuda a identificar els elements del relleu. Hi ha un desnivell de 210 metres que fa que sigui un recorregut molt fàcil de transitar. La vegetació que acompanya en la primera part de pinar i alzinars, després la màquia del llentiscle i margalló.
Parking

Call Bartró

Inici de la ruta. És pot deixar el cotxe en el carrar anterior.

Camí a la collada de la Clota

Mountain pass

Collada de la Clota

Collada de la Clota, on el Gr 92.3 enllaça amb el GR 92

Indicació del GR 92

Puig de les Agulles

El puig de les Agulles és un bon lloc per gaudir d'una magnífica panoràmica.

Vista del puig de les Agulles
Mountain pass

Coll Sustrell

La Morella

La Morella és el punt culminat del massís del Garraf amb 594 metres.