Coordinates 2075

Recorded August 2017

1.4
2.9

near Casau, Catalunya (España)

Comencem la caminada al paratge de la Bassa d’Oles que és un bonic estany (s’hi arriba des de Gausach per una pista asfaltada), amb una zona de pícnic i un centre d’educació ambiental, al costat del qual surt el camí de pujada que passant per l’era Piusa i la borda dera Vila, es va enfilant amb trams força drets, fins arribar dalt del cim, on hem pogut gaudir d’unes excepcionals vistes sobre l’Aneto i el massís de la Maladeta, així com, la Vall d’Aran, amb els cims que el delimiten i la seva capital, Vielha als nostres peus.

Continuem endavant i passant per l’estreta cresta entre cims, arribem al Tuc de Letassi, on seguim gaudint de les bones vistes, fins que comencem a davallar cap a eth Santet, on hi ha un refugi i on hi arriba una pista que puja de Casau. Anem ara, cap a les fonts, cabana (en ruïnes) i clots de Gèles, des d’on podem observar les dues muntanyes amb tot el seu imponent desnivell, així com, al fons dels clots, l’ermita de la Mare de Déu de les Nheus.

Arribem per un camí, bastant penjat, fins als prats de Sòquero, sobre les roques de Sacòsta i girant a la dreta, baixem cap a la pleta des Anhèths, des d’on amb poca estona arribem al punt de sortida, d’aquesta esplèndida caminada.