Uploaded April 12, 2016

Recorded April 2016

3.3
6.6

near la Menera, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

L’inici d’aquesta ruta circular és al final de la pista de la Bassa de Monars. Per arribar-hi cal anar fins Rocabruna i prendre la direcció a Beget. A uns 2 km. de Rocabruna veurem una pista a la nostra esquerra on es troba un gran dipòsit de ciment. Hem de seguir aquesta pista de suau ascensió durant uns 7,7 quilòmetres fins arribar al cim de la Bassa i continuar fins el final de la pista on hi deixo el cotxe.
He fet la pista amb un “tot camí”, però sense pressa es pot fer amb qualsevol tipus de cotxe.
Començo la caminada seguint el corriol que va pujant fins el Pla de la Serra on trobo un rètol que indica la direcció de La Menera.
El camí va baixant amb força pendent zigzaguejant pel mig de la fageda fins arribar a una pista on hi ha una rulot abandonada. Prenc aquest pista i segueixo el camí a la dreta i al cap de poc el deixo per passar per la fita fronterera número 522. Surto a un petit prat i segueixo els senyals de color vermell i blau. És un camí molt planer i molt agradable de fer que em porta al Pla de la Muga.
Una mica més amunt del Pla em trobo el mirador d’un petit Salt que és a prop del començament de La Muga, continuo i arribo fins el cim del Salt, segueixo, ara sí, fins el naixement de La Muga, on hi ha una placa ben esquerdada que així ho indica.
Segueixo el camí que em porta a trobar una pista forestal que segueixo fins el Pla del Castell on hi ha uns senyals indicatius per pujar a les Torres de Cabrenç.
Pujo per un corriol fins la primera Torre, són les ruïnes del Castell de Cabrenç o de Serrallonga, a 1.326 metres d'altitud, un magnífic mirador de 360º sobre el Pirineu i el Rosselló.
Continuo fins la torre mitjana al cim d’una penya a 1.310 metres, a 100 metres al nord de les ruïnes del castell, és considerada com la presó del Castell. Segueixo fins la Torre Nord, és dalt del cim de 1.291 m. l’ exterior és de forma hexagonal (però de costats desiguals).
Em desvio per veure El Sentinella o l’Home. És increïble que l'erosió i el temps modelin una figura així.
Començo a baixar tot seguint la pista forestal i tot agafant dreceres i corriols fins a l’ entrada de la finca de les Estanoses, on hi ha un toro o bou dissecat o de fibra, que de lluny fa molta patxoca.
Continuo fins el Poble de La Menera, és el municipi més meridional de França continental, el nom de «menera» es deu a la presència de mines.
Segueixo passant per un pont a l’ altre costat del riu Taix, començo a pujar, al principi per un antic camí empedrat, que em porta al pla de l'ermita de Santa Cristina de Lamanère, és una petita ermita romànica al mig d’uns prats.
Creuo el prat per la cara sud i agafo la pista forestal a l’esquerra , i continuo seguint camins i corriols seguint els senyals grocs fins a trobar el camí que havia fet de bon matí, passo novament per la fita fronterera nº 522, i desfaig el camí, (abans amb molta baixada, ara amb forta pujada) fins el Pla de la Serra, i baixant, arribo on tinc el cotxe i dono per acabada la caminada.
Salut i bona caminada!!!

La Torre Mitjana

La Torre Nord

Mirador del Salt de La Muga

Mirador del Salt de La Muga.

Naixement del Riu La Muga

Waterfall

Petit salt

Pista dreta

Mountain pass

Pla de la Serra

• Photo of PajaruTrail

PajaruTrail Aug 26, 2019

He fet el track fins a les Torres de Cabrenç i l'entorn es espectacular, gràcies

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Aug 26, 2019

Gràcies a tu PajaruTrail. M'alegra molt que gent com tu pugui gaudir de les rutes que faig. És un plaer compartir-les! Gràcies per la teva valoració. Salut!