May 13, 2021

May 2021

near Barx, Valencia (España)

Ruta: Barx-Marjaleta del Pi-Alt de L'Aldaia-Barranc de Manesa-Barx

Temps total: 04:17:26
Temps en moviment : 03:11:00
Temps parat: 00:54:45
La ruta que hem realitzat és una variant de nova creació de la PR-CV 60, V 2 la senda Marjaleta del pi. Senda recuperada recentment per l'ajuntament de Barx.
Sortim des Barx pel "Camí de l'Assegador" fins al punt on comença la senda amb el cartell indicador PR-CV 60 V2.2 "Font de la Marjaleta del pi i Alt de l'Aldaia". Aquesta senda és una constant pujada passant per la font "Marjaleta del pi" i per diverses zones una mica més costeruts i el pas per una petita pedrera sense cap complicació. Les vistes cap al "Penyalba i Monduver" són magnífiques. La senda segueix fins al "Pla dels Avencs". Arribem a el desviament que ens indica la pujada al "Alt d'Aldaia" passant per la cova del Tio Andres. Vam baixar de l'Alt de l'Aldaia pel PR-CV 60 D4.2 per enllaçar amb el PR CV 60. Continuem pel "pla dels Avencs" passant per davant de "Els ventisquers" i ara en continua baixada fins a La Nevereta i a al Barranc de Manesa una microreserva de flora, ruta botànica dels surars Joan Pellicer Barx-Llutxent Pinet. Entre la flora ens trobarem amb "Salvi Purpuri", "Freixe de flor", "Arbocer", "Bruc Boal", "Falaguera", "Carrasca", .......

La ruta que hemos realizado es una variante de nueva creación de la PR-CV 60, V 2 la senda Marjaleta del pi. Senda recuperada recientemente por el ayuntamiento de Barx.
Salimos desde Barx por el “Camí de l’Assegador” hasta el punto donde empieza la senda co el cartel indicador PR-CV 60 V2.2 “Font de la Marjaleta del pi i Alt de l’Aldaia”. Esta senda es una constante subida pasando por la fuente “Marjaleta del pi” y por varias zonas un poco más empinadas y el paso por una pequeña pedrera sin ninguna complicación. Las vistas hacia el “Penyalba i Monduver” son magníficas. La senda sigue hasta el “Pla dels Avecs”. Llegamos al desvio que nos indica la subida al “Alt d’Aldaia” pasando por la cueva del Tio Andres. Bajamos de L’Alt de L’Aldaia por el PR-CV 60 D4.2 para enlazar con el PR CV 60. Continuamos por el “pla dels Avencs” pasando por delante de “Els ventisquers” y ahora en continúa bajada hasta La Nevereta y al Barranc de Manesa una microreserva de flora, ruta botánica dels surars Joan Pellicer Barx-Llutxent Pinet. Entre la flora nos encontraremos con “Salvio Purpuri”, “Freixe de flor”, “Arborcer”, “Bruc Boal”, “Falaguera”, “Carrasca”, …….

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

01-Inicí sender PRCV 60 V2.2

Desvio al Cim de l'Aldaia per la Cova del Tio Andres

07-Alt De L'Aldaia

08-Pr-V 60-Derivación 2

Derivacio a la sima de l'Aldaia

09-Creuament de senders

15-Nevera de Barx

• Photo of AngelaMS

AngelaMS May 15, 2021

Ruta impressionant per tot el tipus de vegetació que ens trobem pel sender. Senda molt bonica amb un parell de pujades curtes fortes i la resta sense dificultat. Ruta molt recomanable. Gràcies Vicent per portar-mos.