Uploaded March 19, 2018

Recorded March 2018

1.4
2.9

near Tavertet, Catalunya (España)

Aparquem al voral de la carretera de l'Esquirol a Tavertet BV-5207 ( Km 6,5 ). On hi ha el trencant de la carretera que va al Mas Noguer i una mica mes avall just al revolt hi ha la casa de la Corbera, comencem la caminada. Just aquí hi ha un corriol que s'enfila amunt (a mà esquerra sentit Tavertet i a l'altre costat del trencant que va al mas Noguer) i ens porta en pocs minuts a la Balma de la Corbera Gran i Petita . Voltem el Morro de la Corbera i pugem entremig d'alzinars (sense cap marca ni fita)dalt del collet. Agafem un camí a mà dreta que ens porta desprès de baixar una mica, a visitar la balma del Castell de la Fossa. Retornem al collet i ara per la dreta seguim la pista per arribar a la casa en ruïnes de Can Casacoberta.
Continuem pista fins prop de Can Gavatx. Aquí girem a la dreta per baixar per la pista fins el pont del Baumadestral. Desprès del pont i amb una bona pujada continuem fins en un revolt que hi veiem una biga de ferro clavada al terra verticalment . Just aquí seguim per la dreta un corriol que en tres minuts ens arriba al Mirador i a la Balma dels Carlins. Retornem al revolt abans mencionat i continuem amunt fins el mas la Serra (bonica masia , molt ben conservada i amb molt bones vistes). Aquí i a mà dreta agafem una pista que ens baixa als prats del Serradavall. Passats els prats trobem una fita a mà esquerra que ens dirigeix a un corriol que ens porta a la masia del Crous. Tot continuant camí arribem a veure les Roques de la Corbera, la Balma de Bosques Cabanyes i les Escletxes del Miolar. Per acabar la caminada d'avui seguim pista fins trobar en pocs moments ja la carretera que va de l'Esquirol a Tavertet BV-5207 i desprès de passar per davant de la Corbera (just al voral del revolt) arribem al aparcament on tenim els cotxes.
Parking

Aparcament i sortida

Aparcam al voral dret de la carretera que va de l'Esquirol a Tavertet BV-5207 ( Km. 6.5 ) just davant del trencant de la carretera que va al Mas Noguer.

Continuem per l'esquerra

Just on hem aparcat al voral dret de la carretera que va de l'Esquirol a Tavertet ( Km6.5 ) i davant del trencant de la carretera que va al Mas Noguer, a la nostre esquerra hi ha un corriol que l'agafem i ens enfilem amunt.

Seguim per la dreta

Seguim per la dreta i anem a veure la Balma de la Corbera Gran.

Balma de la Corbera Gran

Balma de la Corbera Gran o de la Visera.

Balma de la Corbera Petita

Balma de la Corbera Petita i continuem per la dreta.

Panoràmica

Cingles amb boira.

Panoràmica del cingle d'Aiats.

Seguim per la dreta

Seguim per la dreta i anem a veure el Castell de la Fossa.
Ruins

Castell de la Fossa

Ruins

Can Casacoberta

Can Casacoberta en estat ruïnós.

Continuem per la dreta

Davant nostre Can Gavatx, nosaltres continuem per la dreta.

Gravat

Al voral dret de la pista hi un marge que en una roca o pedra hi ha un bonic gravat.
Bridge

Pont del Baumadestral

Pont i torrent del Baumadestral.

Seguim per la dreta

Continuem per la dreta i anem a veure un mirador i la Balma dels Carlins.

Mirador i Balma dels Carlins

Al costat del Mirador es troba un gran roca que a sota hi ha la Balma dels Carlins. El camí costa una mica de trobar i es molt brut però es recomana baixar-hi ja que val la pena.

Font de la Serra

Mas la Serra

Bonica masia i molt ben cuidada.

Font i plans del Serradavall

Font i òbit de la Fontanella

El Crous

Magnífica masia del Crous. Grand part de la casa està edificada sobre una gran roca.

Roques de la Corbera

Roca mirador de Bosques Cabanyes

Per pujar a dalt de la Roca mirador hi ha una cadena. Segurament a vegades no es deu veure perquè l'últim que ha baixat la deixat sense pensar en un costat i llavors no es veu.