1.3
2.6

near Molenstraat, Flanders (Belgique)

Vanaf de Hoge Rielen volg je de Molenstraat in de richting van Tielen. Al snel steek je de Kaliebeek over, en de weg krijgt nu de naam Kaliebaan.  Rechts heb je de kazerne van het 3de Bataljon Parachutisten.
Aan de splitsing verlaat je de Kaliebaan en je neemt rechts de Kazernestraat om na 100 meter het Gaillypad te nemen dat je volgt tot aan de toegangspoort tot de kazerne.  Daar ga je linksaf, de Balderij op.  Ter hoogte van knooppunt 87 ga je rechtsaf het bos in.  Links van het pad zal je nog een hele tijd een militair domein hebben, waar regelmatig gewaarschuwd wordt voor patrouillerende waakhonden.  Volgens mij valt het met die waakhonden wel mee, want in dat geval zou volgens mij de omheining (hopelijk) in betere staat van onderhoud zijn...  De route is zeer eenduidig behalve op één punt, maar als je de wegwijzers naar het wandelknooppunt 48 volgt kan er niks misgaan...
Ter hoogte van knooppunt 48 kan je meteen rechtsaf gaan richting knooppunt 47, of om nog een kleine (gpx-track) of grotere lus te maken doorheen of rond het gehuchtje Lage Rielen.
Wanneer je terug aan knooppunt 48 komt ga je dit keer linksaf richting 47.  Dit was voor ons het begin van de wandeling, en volgens mij landschappelijk het mooist. Een stukje van de route gaat over een vlonderpad.
Ter hoogte van knooppunt 47 kom je opnieuw op verharde weg, en is het nog maar een kleine kilometer tot aan je vertrekpunt...