April 4, 2021

April 2021

near Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

Ruta de senderisme fent cim al Balandrau.
Sortim del Collet de la Gralla, on hi podem arribar tant desde Tregurà o desde Ribes de Freser.
Un cop al punt de sortida pugem cap a la collada de Fonlletera, passem pels basses i la propia font de Fonlletera fins arribar al Coll dels Trespics.
Aqui podem gaudir d'unes vistes espectaculars sobre la Vall de Coma de Vaca i la Vall del Freser i els seus cims. Realment val la pena estar-hi una estona contemplant.
Seguim cap al cim passant just a tocar del pic dels Trespics i arribem en poca estona a dalt.
Una altra vista espectacular de tot el Pirineu Oriental. Val la penar gaudir de les vistes a tot arreu. És realment un dels millors miradors que hi ha en aquesta zona.
Fem el descens per la banda soleia, anant a buscar el rierol de Fonlletera.
Un cop aqui boragem la pista per arribar al punt de sortida.
Molt bona ruta i molt recomanable. Cal anar ben equipat, i estar en forma. És un pic d'alta muntanya i cal prendre totes les precaucions. En aquesta època de l'any hi hem trobat neu i ha calgut anar en cura a l'hora de passar. Sort que el sol ja havia fet la seva feina, si no caldria hauria calgut grampons.