Time  2 hours one minute

Recorded June 2017

1.0
2.1

near Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, Catalunya (España)

BAIXADOR DE VALLVIDRERA - CAN SAURÓ - TURÓ DE CASTELLVÍ - TURÓ DE CAN PASQUAL - CAN MASDEMONT - COLL DE CAN CUIÀS - FONT DE CAN LLEVALLOL - PANTÀ DE VALLVIDRERA - BAIXADOR DE VALLVIDRERA

La ruta s'inicia a l'estació de FGC del Baixador de Vallvidrera. Des d'allà anem en direcció sud-oest per tal de creuar la carretera BV-1462.

Una vegada passem aquesta via, agafem el camí del torrent del Rovelló, recte, i comencem a guanyar un poc d'altura. De seguida, a mà dreta, arranca el camí de can Castellví. L'agafem i encara pugem uns metres més d'altura.

Després el camí planeja en direcció nord-oest, tot oferint-nos una bona visió del massís del Tibidabo. En pocs minuts arribem a la Casa de la Sagrada Família, que és una llar d'infants. Pel nom d'aquesta edificació, el camí de can Castellví és conegut també, en aquest tram, amb el nom de carrer de la Sagrada Família.

Envoltem la Casa de la Sagrada Família i, just en el revolt tancat que ens reorienta cap a l'est, abandonem el camí de can Castellví. Ara, la pista, que mena cap al sud-est, se superposa al camí del Pebràs.

Sense abandonar aquesta via, assolim els 350 msnm. És aleshores quan fem cap a una cruïlla. Nosaltres hem de continuar recte, en direcció est, tot incorporant-nos al camí de can Castellví a can Sauró.

En un parell de minuts arribem a can Sauró, també coneguda amb el nom de mas Sauró. Antigament era una pagesia de la serra de Collserola. Hui dia s'ha transformat en un barri que inclou els habitatges del vessant occidental del pantà de Vallvidrera.

Sense endinsar-nos pel barri, girem 180ª i agafem un corriol, cap a l'oest, tancat per una cadena. Ràpidament la sendera comença a elevar-se. Després d'una pujada de gairebé deu minuts, eixim de nou al camí del Pebràs.

Tombem per ell a la dreta i continuem uns metres més l'ascensió. Poc més endavant, en un revolt, trobem una torre elèctrica. En havent-la passat, a mà dreta, veurem un corriolet un poc esborrat. Per allà hem de continuar.

La senda tira cap a l'oest i, en menys de deu minuts, ens duu a coronar el cim del turó de Castellví (460 msnm). Malauradament, la vegetació oculta les vistes des del capoll de la muntanya. Així doncs, ens hem de conformar amb les panoràmiques gaudides mentre ascendíem fins a ella.

Visitat el turó de Castellví, continuem per la sendera que portàvem en direcció oest. Alguns metres més endavant hi ha un encreuament. Nosaltres hem d'agafar el camí de l'esquerra, tot i ser el menys evident. A partir d'aquest punt, no tardem gens en aplegar al camí de can Balasc a can Pasqual.

Ens incorporem a aquesta via cap a l'esquerra, en direcció sud. Pugem un poc més i baixem uns quants metres. Ací trobem una cruïlla, en la qual hem d'anar recte. Després tornem a ascendir fins que a 470 msnm alcancem el senyal geodèsic del turó de can Pasqual, la cota màxima d'aquesta excursió.

Continuem pel camí de can Balasc a can Pasqual fins a arribar a can Masdemont. Ací la via que portàvem se'n va cap a la dreta. Nosaltres, però, hem d'agafar un corriol que naix a mà esquerra de la masia i que avança cap al sud a la vora de la tanca. Es tracta d'un camí reial, el camí de can Pasqual a can Cuiàs.

De seguida, la sendera ens reorienta cap al nord / nord-est. En aquest punt gaudim d'unes bones vistes del sud del pla de Barcelona, sobretot del Prat de Llobregat i de l'aeroport del Prat.

Després de passar dues cruïlles on és molt evident que hem de seguir recte, ens n'apareix una de nova a 418 msnm. En ella hem de girar cap a la dreta, en direcció sud. De seguida, però, ens reorientem cap a l'est, primer, i cap al sud-est, després, per la part alta d'un barranquet tributari del sot de la Cua del Bacallà.

En acabant, el camí de can Pasqual a can Cuiàs baixa cap al sud-oest i, per dalt d'un altre torrent que fa cap al sot de la Cua del Bacallà, gira al sud-est / est. Al remat eixim a can Cuiàs i al coll de can Cuiàs (314 msnm), el qual és travessat per la BV-1468, que és la carretera de Molins de Rei a Vallvidrera.

Avancem uns metres cap a l'est i en paral·lel a la carretera fins a trobar una cruïla a mà esquerra. Ací hem de continuar per la sendera de l'esquerra, que comença a baixar per a trobar la font de can Llevallol. Aquesta deu és coneguda per les propietats medicinals de la seua aigua que, fins i tot, va arribar a ser comercialitzada.

En havent visitat la font i vista la masia de can Llevallol a l'altra banda del fondal, seguim el sender. Ara guanyem altura fins a aplegar a un encreuament. En ell hem de girar a l'esquerra, cap al nord-oest. Tot seguit ens espera una davallada fins a la font del Pins i el pantà de Vallvidrera que trobem en enllaçar amb un camí més marcat, cap a l'esquerra.

Gaudim l'entorn del Pantà i, a continuació, continuem l'excursió per la banda oriental de l'embassament. Girem a l'esquerra per a travessar la presa i ens incorporem, cap a la dreta, al camí de la font dels Pins. Després ens girem a la dreta pel camí del Fredolic i, finalment, fem cap de nou al camí del torrent del Rovelló. Amb ell, de seguida fem cap al Baixador de Vallvidrera, lloc on acabem la ruta.

Turó de Castellví

Mountain pass

Coll de can Cuiàs

Font de can Llevallol

Esquerra

• izan garcia Apr 27, 2018

Gracias nil por la visita guiada

• Photo of Jordi_Nadal

Jordi_Nadal May 2, 2018

He fet avui el recorregut. Està molt ben descrit i el track és molt exacte. Només es fa uns centenars de metres a la sortida i a l'arribada per carrer. La resta són pistes tancades al trànsit i, la major part del temps, per senders.

Hi he anat entre setmana ì no recomano gens anar-hi els caps de setmana, perquè els senders són molt estrets i les bicicletes no us deixaran gaudir.

De fet, el tema de les bicicletes a Collserola seria tot un tema de debat.

• Buguisim May 5, 2018

He fet el recorregut i genial, explicacions perfectes. Una ruta molt maca per a fer en família. Gràcies.

• Tonicasanovas Jan 6, 2019

Bonita caminata para una mstinal evitando carreteras i pistas