Uploaded January 30, 2018

Recorded January 2018

1.3
2.5

near Prades, Catalunya (España)

Aquesta circular fa el mateig recorregut que la efectuada al octubre del 2017 i que va ser de descoberta.

En aquesta ocasió anaba amb 12 companys més del Grup Excursionista del Camp de Tarragona (GECT), grup al que pertanyo, i vàrem poder gaudir plenament del aspecte hivernal del lloc ja que el dia abans, el 26 de gener, habia caigut una nevada que va enblanquinar tota la comarca.

El inici de la sortida es va fer des de la plaça de l'església de Prades i o fem pel camí de Reus tot creuant el pont romànic i pasant a tocar la Creu de Terme.

Tampoc hi trobareu tantes fotografies ni tants "waypoints" com a la de l'octubre, ja que seria un tant repetitiu. Si hnecesitu podeu consultarla i d'aquesta forma completar el recorregut fotográfic.

Per seguir amb més precisió tot el recorregut cal comptar amb el mapa de la editorial PIOLET, "MUNTANYES DE PRADES" D'ESCALA 1:25000, jo he fet servir la tercera edició, revisada i actualitzada el gener de l'any 2010, de la qual també en sóc col-laborador.
Information

CAMI DE REUS

L'enfilem just a la sortida de Prades i es a la banda dreta de la carretera T-704 que va a Capafonts. Trobarem un pal de senyalització vertical amb moltissima informació.
Bridge

PONT

Dificilment visible i si no fos pel anunci que ho senyala, seria imperceptible.

CREU DE TERME

Al costat dret del camí al poc de sortir del poble.

PISTA

Hem fet un corriol d'enllaç entre pistes per a tal d'evitar en tot el possible l'asfalt de la pista que mena a les granjes de Castellots i a la deixalleria, inicialment hem seguit la pista del Coll del Vidrier que hem deixat per un corriol que ens torna a la pista de la font de Pu.

MIRADOR

Seguim un sender força nevat que puja des de la pista fins el mirador. Un pal vertical ens ajudarà a reconeixer el lloc on s'inicia el sender.

DEIXEM PISTA

Deixem el mirador, seguim la pista pel pla de la Guardia fins un rétol nevat on la deixem per anar en direcció oest a la recerca del pal que indica el corriol a seguir per fer cap al grau de baixada.

GRAU DEL PAU DEL BLAI

Un blanc corriol ens duu al inici de la baixada pel grau del Pau del Bali que la nevada el ha deixat esplendorós i espectacular.

CRTA T-701

Una pista amb algune3s bifurcacions ens duu a creuar la carretera T-701 per seguir la pista a l'altre costat que passa vora la depuradora i per darrera del càmping ens duu a la vila vermella.

PLAÇA DE PRADES

Pel camí del coll de Cabrers fem l'arribada a Prades i entrem pel portal del Planet del pont i seguim pel carrer Nou del Pont, porxat, que dóna accés a la plaça Major de Prades on hi ha l'església de Sant Maria i la font.
Parking

FINAL

Per acabar sortim pel portal i anem a recotllir els vehicles que ens duran fins Cornudella on farem un àpat a la Renaixença.

• Photo of javier rubio hinojo

javier rubio hinojo May 5, 2019

Una ruta muy agradable, perfecta para una matinal. Solo una pega, hacia el final hay que hacer campo a traves por un campo con zarzas. Lo demás, perfecta

• Photo of Joan Marquès Griñó

Joan Marquès Griñó May 6, 2019

Muchas gracias por tu opinión. Hasta la próxima.