Uploaded August 30, 2015

Recorded August 2015

2.2
4.3

near Bagà, Catalunya (España)

Fantàstica excursió pel vessant sud de la serra del Cadí, molt variada i amb pujada progressiva que la fa més apta per fer amb nens (nosaltres la vam fer amb la Jana i en Pol, de 7 i 10 anys).

L'aproximació en cotxe es fa des de la carretera de Bagà a Gisclareny, on surt una pista a mà dreta que ens porta fins a la casa de colònies de Cal Cerdanyola (seguir les indicacions de "la Salle"). Deixarem el cotxe en aquest punt per començar a caminar seguint les marques grogues i blanques del PR C-125. Us recomano arribar-hi d'hora perquè la pista és estreta i no hi ha gaires llocs d'aparcament.

En poca estona (uns 30') començarem a creuar el riu per una zona molt maca amb moltes pedres, salts d'aigua i imponents parets de pedra. És la zona coneguda com els Empedrats. Just abans d'entrar-hi, ens podem desviar (5') a veure el "bullidor de la llet", un tobogan natural de pedra on l'aigua transcorre a gran velocitat per sobre d'una catifa de molsa. El trencall a seguir està perfectament indicat.

Aquesta part del camí és molt fresca i ens ofereix molts punts on ens podrem banyar, ara o de baixada com a recompensa!

Passat els Empedrats, el camí s'enfila més entre boscos de pi roig i faig fins arribar al refugi guardat de Sant Jordi (2h15', 1.560 m). Abans passarem per una font on podrem refrescar-nos (marcada al track). Des del refugi les opcions són vàries: acabar l'excursió aquí, seguir cap el coll de la Boixassa o arribar-nos al Coll de Pendís.

Nosaltres ens decidim per arribar al Coll de la Boixassa (2h45',1.760 m), passant per la font del faig (marcada al track). Les vistes sobre el Pedraforca, el Penyes Altes de Moixeró i la Tossa d'Alp són fantàstiques des d'aquest coll. Des d'aquí podríem baixar directament (uns 4 km) fins al punt de sortida, però nosaltres volíem banyar-nos als Empedrats de baixada i refem la ruta.

Enlloc de tornar pel mateix camí, i per veure la Cerdanya, decidim seguim enfilant-nos lentament cap al Coll de Vimboca, on trobem el camí del Coll de Pendís al Comabona (GR 150). Girem a l'est per arribar ràpidament al Coll de Pendís (3h45'). I a partir d'aquí, baixada directa tornant a passar pel refugi (4h) i arribant de nou als Empedrats. En total unes 5h i poc de ruta.

No us oblideu el banyador i la tovallola!

Font del Faig

Font

Font dels Empedrats

Font i vistes des de la font

• Photo of jose luis corujo

jose luis corujo Sep 3, 2018

una ruta estupenda. para mi gusto le falta un poco de información con mas puntos de interés. pero disfrutamos todos mucho con la ruta, felicidades.

• Photo of polijana

polijana Sep 3, 2018

Gràcies. Jo d'informació no n'acostumo a posar molta, és veritat. No pretenc fer una guia només donar idees de possibles rutes i que cadascú se les adapti al seu gust.