• Photo of Aytepe - Menekşe Yaylası

2,210 f
0.8
1.7

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Yürüyüş vadi içine doğru aşağıya inerek başlıyor. Yaklaşık 2 km boyunca stabilize yoldan 950 m rakımdan, 650 m rakıma iniliyor. Daha sonra stabilize yoldan ayrılarak orman içine giriliyor. Sık ağaçların arasından 1 km yürüyerek 860 m rakımına çıkılıyor. Yaklaşık 3 km sonunda Aytepe'ye çıkmış oluyorsunuz. Burası panoramik manzaraya sahip bir tepe. Orjinal ismi Ayıtepe. Nedense bir zaman sonra Aytepe denmeye başlanmış. Aytepe parkurunın devamında stabilize yola iniliyor. Bu yol takip edilierek Servetiyecami köyüne gidiliyor ve yürüyüş burada son buluyor. Aytepe'ye çıkış biraz nefes kesse de her yaştan kişinin kolayca yürüyebileceği bir parkur. Dört mevsim yürümek mümkün. Kış aylarında mevsime göre çok kar olabiliyor.

Menekşe Yaylası yürüyüşü ise Aytepe'ye çıktıktan sonra, orman içi stabilize yoldan devam ediyor. Yürüyüşün toplam uzunluğu 6 km olup, Aytepe'den sonra çok fazla iniş çıkış içermiyor. Özellikle bahar aylarında yürümek ayrı bir keyif.

Daha fazla bilgi için: http://yildirimozan.com/aytepe-menekse-yaylasi