Uploaded November 25, 2018

Recorded November 2018

1.8
3.6

near Graugés, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Berguedà) Ruta el mes de novembre de 2018; 11,5 km; +250 -250; 4,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Avià, Riera Coforb, Sant Serni de Clarà, Riera de Clarà, Les Codines, art urbà Avià. Participants: Anna, Candela i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil (però requereix atenció d’orientació en un tram: està explicat a la crònica).

FA ANYS: L’any 907 l’església de Sant Martí d’Avià va ser consagrada, per tant el poble té, al menys, 1111 anys d’història.

Comencem al poble d’Avià. El poble es va desenvolupar al voltant de l’antiga església de Sant Martí, que es va edificar per ordre del comte Guifré el Pelós a finals del segle IX. Sembla que va ser consagrada l’any 907 pel bisbe Nantigis. Estem plenament en territori de la Catalunya Vella, l’origen de la nostra terra.

Un curiós rètol pel camí mentre sortim. He d’afegir que aquest ruta té una part que es pot qualificar de ‘moderada’ pel que fa a la orientació. Està marcada al track i comença a complicar-se, per camins i pistes que s’han perdut, al quilòmetre 6,7 (cal recordar que la ruta la fem en sentit antihorari) i acaba (després de fils elèctrics pel camí, fang i bous) al quilòmetre 8,8; és a dir, 2 km que caldrà anar... ...