Uploaded August 7, 2013

Recorded August 2013

2.3
4.5

near El Tormo, Valencia (España)

La ruta remunta el barranco Santana (Santa Ana o del Hambre) fins al Mas del Barranco, i un poc més avant ix a la dreta per pujar a enllaçar amb l'assegador de la Benachera (ara pista), seguint-lo per la Loma de la Benachera fins a la Benachera.
Des de la Benachera baixa per las Hoyas a Casa Tadeo i retorna al punt d'eixida.
Per a aproximar-se al punt d'eixida en cotxe cal anar per pista des del Tormo o Torrechiva passant pel Jupillo i los Gavites. Fins ací el camí és practicable amb un turisme amb precaucions i sense còrrer. Des de los Gavites al final de la pista té algun punt més mal, però no massa.

Parking

inici ruta

encreuament de pistes

senda esquerra a artijuela

Ruins

la artijuela

Intersection

PR de las masias

Seguim les marques blanques i grogues del PR marcat pel CAMET del Tormo i que fa la volta als masos dels voltants.

recte pel barranc

PR de las Masías segueix a l'esquerra

pista

Intersection

pista recte

Just a la bifurcació hi ha una sènia vella.

pista dreta

la benachera

senda dreta per bancal

casa tadeo

continua pista

• Photo of sextante

sextante Aug 29, 2013

Una marcha, goterris, que no tiene mala pinta y que me bajo para hacer en cuanto tenga un hueco y me pueda escapar para tu tierra.
    Saludos

• Photo of goterris

goterris Aug 29, 2013

Aunque no sea la ruta más fácil en estas tierras los parajes y paisajes merecen la pena. Además de ser un territorio que parece olvidado por todos.
    Te recomiendo que te bajes un track de Jesús Minguillón que baja de la Benachera a la Artijuela por el camino viejo (nosotros no lo encontramos por no llevar cargado el track).
    Si no quieres hacer la aproximación en coche puedes salir des de El Tormo (encontrarás tracks que llegan a la Artijuela des de allí) completando una jornada de marcha.
    El barranco a veces es complicado al cerrarse la vegetación pero las vacas que hay en invierno van abriendo caminos.
    Espero que te guste.

• Photo of sextante

sextante Aug 29, 2013

Gracias por tu completa información y consejos que seguiré al pie de la letra. Seguro que me gustará y ya te contaré.