Uploaded January 31, 2015

Recorded January 2015

1.9
3.7

near Collbató, Catalunya (España)

Avui sortida del Jueves al Sol, no estarem tots i només sortim la Noe, en Pep i jo, espero que aviat puguen estar l’equip al complert.
Són les vuit del mati, estic al pàrquing del Dia a Olesa, fa fred ja que l’aire bufa amb força.
Arriba en Pep, carreguem el cotxe i agafem camí cap a Esparraguera per anar a buscar a la Noe.
Estem esperant a la parada de l’autobús, pel retrovisor veiem que s’acosta la Noe, ja estem tots, engeguem direcció a Collbató.
Amb el cotxe aparcat carreguem motxilles, corda i altres trastos i apa a caminar cap al Clot de la Mònica per anar ha agafar el camí de la Coma del Rafel.
Dubtem a l’entrada del camí, però la roca del Frare de Baix ens indica que anem bé i comencem a pujar.
El camí puja ràpid i poc desprès ja estem a l’alçada del Frare de Baix, el contemplem m’entres el Pep ens fa una petita explicació de la via de pujada al roc. Clic clic això s’esquerda.
Seguim amunt fins a trobar l’encreuament, esquerra Coll dels Pollegons, dreta Sant Joan, agafem esquerra i seguim el camí de l’Artiga Alta
Ja estem al coll dels Pollegons, les vistes son fantàstiques i Clic clic deixem empremta.
Descansem una mica i seguim fins a trobar el camí de Sant Jeroni, tot trencant direcció al mirador de Sant Joan, pel camí trobem una fita molt significativa amb un Falo dibuixat, arribem al mirador i les vistes de Montserrat són precioses, Mont Gros, l’Albarda, Sant Jeroni, Caball Bernat, Sant Salvador, el Bisbe, etc etc ...... Clic clic vista d’ocell.
Seguim direcció a la La Gorra Frígia, però pel camí trobem una roca per poder fer uns ràpels volats, tot apunt, corda tirada, arnesos posats, en Pep baixa el primer, jo estic sota fen fotos, ens explica com agafar el volat sense picar contra la paret, Clc clic, la següent és la Noe, en Pep està a dalt assegurant-la, ja baixa, cauen pedres de dalt, apareix per sobre del volat i comença a baixar-lo, perfecte, cul a baix i peus amunt fins quedar-se penjada, arriba a baix i fot un crit per alliberar els nervis, les cames li tremolen, però esta eufòrica i alegre a la vegada.
Ara em toca a mi, collonut ja tenia ganes, baixo amb el clic-up i fantàstic, tenim temps de repetir un altre cop, s’està fent tard, recollim i seguim camí. Clic clic de vertígen.
Agafem una petita canal de pujada que hi ha entre la Gorra Frígia i la Magdalena Superior que ens porta a un refugi construït en una balma situada a la part sud de la Gorra.
Esmorzem a peu de via, arriben una parella que venen a escalar, ens saludem i xerrem una mica.
Agafem les motxilles i marxem, tornem al camí de Sant Jeroni direcció al funicular de St. Joan.
Anem direcció a l’ermita de St. Joan i Sant Onofre, espectacular allí dalt, vigilant el camí, expectants.
Passat l’ermita agafem el primer trencall a l’esquerra, que ens portarà directament a l’encreuament que hem fet al pujar, però aquest cop arribem pel costat de St. Joan, la baixada ens fa anar ràpids fins al camí de la Vinya Nova.

Caminem fins al cotxe, deixem els trastos i apa, a dinar!.
Com sempre, un altre dia fantàstic amb els meus companys de Jueves al Sol.

Adeuuuuu!!

VISTA - EL FRARE DE BAIX

VISTA DEL RAVE I LA CAMPANA

• pepolesa Feb 3, 2015

Fantàstic el text i les fotos. Merci Santi.

• Photo of Santi gavarres

Santi gavarres Feb 4, 2015

Gracies a tu per compartir el teu coneixement de la Muntanya

Salut

• SISPEP Sep 16, 2019

Santi, de quants metres és el ràpel?