Moving time  one hour 58 minutes

Recorded December 2018

1.1
2.1

near Artana, Valencia (España)

Després de quasi un any sense poder eixir, el meu company Otto i jo tornem a disfrutar d'un passeig per la muntanya.

Deixem el cotxe al costat del tanatori d'Artana i enfilem la pista que transcorre bordejant l'Horteta del Vicari en direcció sud, on a uns escasos 400mts. ens desviem cap a l'esquerra atravessant uns cultius d'oliveres, per una pista que comença en suau ascensió.

Després d'uns 800mts. prenem el ramal de pista que veurem a la nostra esquerra, que continua pujant i serpentejant entre varies zones de cultius locals. Fent uns 500mts. mes des d'aquest punt, trobarém una senda a la nostra dreta que ens durà, després d'uns 500mts. de moderada ascensió, aun encreuament on prenem el ramal de la dreta que ens du fins al Colladet Roig, pero que huí, com encara me quedes restes d'una severa "fascitis plantar", no vull forçar la "maquinaria" i ens quedem a un punt on podrem fer una foto al la Peña Migdia.

Tornant per on hem vingut, arribem a l'encreuament i ens desviem cap a la dreta, on farem uns 700mts. mes, veient un poste vertical que ens indica que cap a la nostra dreta s'enfila a escasos 100mts. el paratje de la Cova del Tronc.

Després de fer la pertinent visita a l'inetrior de la cova, (...compte si se va a soles com jo, perque hi han zones perilloses dins de la cavitat si no se coneix l'interior...) farém un descanset per a esmorzar i xarrar amb un caçador que anava de batuda de porc senglar. No cal dir que per a visitar la sala més interior de la cova hi ha que dur llum frontal si es possible i per damunt de tot, molta cura al creuar l'hendidura d'entrada a la sala. Cal recordar també que el civisme el deurém de tindre molt present per tal d'evitar fer actes vandàlics, perque crec jo que els "grafittis" que hi han tant a la sala d'entrada com a la sala interior, no venen a compte i ningú te el dret d'embrutar allò que ens pertany a tots.

Bo, després de fer la "denuncia", tornarém per on hem vingut a la cova i continuarém direcció NE, fent una gran corva cap a l'esquerra i començant a baixar molt suaument per una senda on, degut a les ultimes i abundants plujes, ens ofereix una zona d'ombría fresca i humida. Quan haurém fet 1,3kmts. aproximadament després d'haver deixat la Cova del Tronc, arribarém a un punt on torném a pendre la pista per la que havíem vingut al principi, i seguint el mateix camí de vinguda, arribem al punt d'inici d'aquesta ruta pels voltants d'Artana.