Uploaded July 31, 2019

Recorded January 2019

2.1
4.2

near Artana, Valencia (España)

Ruta per l'ombria d'Artana recorrent les sendes netejades i recuperades per Santi que es completa amb la visita a les trinxeres recuperades del Puntal.
La ruta ix d'Artana per la urbanització per agafar la senda del Gamelló que ens pujarà a la Cresta l'Ombria per on passa el GR36. Seguint el GR arribem al Clot de Blai on ens desviem per la senda de les Penyes Blanques que passa per les penyes on hi ha un magnífic mirador d'Arana. Arribem a la pista l'Ombria i la seguim desivant-nos per la senda de la Vinya Asensio a la pista de la Mina del Cavall. Pugem fins a la Mina del Cavall i continuem pel camí vell de la Vall fins a la ratlla de terme. Ací seguim per la senda que puja al Puntal on hi ha les trinxeres de la guerra musealitzades.
Baixem per l'assegador de la Serra fins al colladet Roig i pel camí del Racó que passa pel clotxó de Pau i el corral de la Vilara tornem a Artana.
Més informació a l'enllaç.

Travessem la pista de l'Ombria que per la dreta puja al GR36 pel Plantiu i a l'esquerra va a la senda de Penyeta Blanca i a la de la Vinya Asensio.
Seguim GR36 esquerra, dreta continua gr per l'ombria cap a la Costera i coll Roig
Cal seguir a l'esquerra, recte continua gr pel coll de Xovar a l'ereta.
Pista de l'Ombria a la dreta, esquerra a senda del Gamelló i recte a Artana.
Cal agafar-la a la dreta, per l'esquerra continua la pista cap a la pista de la Mina.
o de la vall d'Uixo (i Xovar) esquerra a Artana, cal seguir dreta
Dreta mina del cavall (i continua a GR36) a pocs metres.
Antiga quadra de la mina. Seguim recte i a pocs metres recte pel vell camí de la Vall. A la dreta mou el camí de Fondeguilla pel coll d'Alfondeguilla per on passa el GR36.
Al canvia de vessant cal trencar a l'esquerra per la senda que continua per la cresta segunt la ratlla de termes. El camí de la Vall continua seguint el GR36 a l'ereta.
Esquerra al puntal i dreta a l'ereta. Restes de trinxeres de la guerra civil musealitzades.
Baix d'ell lloc d'observacio, per baix senda de les carboneres que a la dreta baixa a l'aljub del Racó i a l'esquerra al colladet Roig.
Recte avall al colladet roig, esquerra a senda de la mina al puntal.
Cal seguir a l'esquerra, per la dreta continua la senda de les carboneres al puntal (per la Penya de l'Águila) i camí del Racó (pel collet de les Serveretes) al Racó. Recte segueix l'assegador de la Serra a la Cova del Tronc i el coll de les Sendes.
Abans d'arribar a l'esquerra senda a la mina 800, dreta senda a l'assegador de la Serra.