Uploaded July 7, 2019

Recorded July 2019

1.5
3.1

near Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Ruta circular per pujar al Castell de Montsoriu. Sortim d’un punt situat sobre el Km. 13,5 de la GI-552 on tenim lloc per aparcar el cotxe. L’elecció d’aquest punt com a sortida ara a l’estiu tindrà una bona recompensa a la tornada.

Caminem uns metres per la carretera i de seguida trobem un camí que puja a la dreta i enfilem amunt. La senyalització és molt bona al llarg de tot el recorregut. El camí és franc i ample i el seguirem fins poc abans d’arribar al castell que trenquem per un corriolet que s’enfila notablement i que surt directament al castell. Curiosament no veurem el castell en cap moment durant la pujada.

Un cop al castell comprem les entrades i cap dins. Val la pena passar-hi una estoneta. Cada cop hi ha més troços arreglats. Per més informació www.montsoriu.cat. Des de la torre podrem gaudir d’unes bones vistes del Montseny, Guilleries i amb sort el mar. Avui la calima no ho ha permès.

De baixada buscarem un corriol similar al que hem fet servir per pujar el darrer trocet que ens porta a un camí. Seguint-lo arribem al mateix camí per on hem pujat. Si es volen evitar aquests dos corriols darrers no hi ha cap problema doncs el camí principal està molt ben senyalitzat.

Un cop arribem al cotxe deixem les motxilles, seguim dues passes endins i creuem el pont. Just passat el pont a l’esquerra hi ha un caminet que baixa a la Riera de Arbúcies on podem refrescar-nos de valent. Totalment recomanable ara a l’estiu.