Uploaded July 21, 2014

Recorded July 2014

3.3
6.5

near Siurana de Prades, Catalunya (España)

Bona ruta per les Muntanyes de Prades amb els "Senyderistes Ilusos" feta el dia 19 de Juliol de 2014.

Comencem la ruta a Arbolí, al petit aparcament que hi ha a l'entrada del poble, travessarem el poble i agafarem el camí vell d'Arbolí al Puig de Gallicant. El seguirem tot tirant amunt passant pel Collet dels colls fins a la plana del Manuel. Aquí veurem les ruïnes del Gallicant al mig d'un camp de blat, però al arribar al camp girarem a la dreta per un corriol que ens portarà fins al punt més alt de la ruta, el puig de Gallicant.

Després de fer unes quantes fotos, continuarem ja tirant cap a baix per un corriol que ens portarà fins al camí de Puig de Gallicant a les Pinedes, on el seguirem fins tornar a trobar el camp de blat. Travessarem el camp per al costat i voltarem totes les ruïnes del Gallicant fins el collet de la Bassa on agafarem un corriol que ens portarà fins a unes gorgues.

La primera gorga és el Gorguet, una gorga amb un salt d'aigua on per continuar s'ha de travessar el riu, però nosaltres tirem un trosset riu avall per veure les gorgues petites. Tornem anar al gorguet ,esmorzem i continuem el corriol que aïrar seguint el riu en estones i veurem varis gorgs fins a arribar al molí de l'esquirola.

Un cop al molí seguirem un camí que just abans d'arribar al Mas d'en Candi agafarem un corriol a l'esquerra on pujarem cap al grau de Masets. Pujada amb fort desnivell i molta calor, però gaudint d'unes espectaculars vistes aèries mentre es puja pel grau.

Un cop a dalt trobarem una carretera asfaltada que ens durà fins al poble de Siurana. Un cop al poble el travessarem i anirem fins a la punta del single per veure les espectaculars vistes. En la tornada veurem el Salt de la reina Mora, les ruïnes del castell estan tancades i un cop a l'aparcament del poble començarem el camí de baixada pel Grau de la Trona.

Al principi seguirem arran de single fins arribar al grau i després començarem un descens pel grau fins trobar el riu, el travessarem i ja començarem una llarga pujada fins a l'ermita de Sant Pau. Un cop a l'ermita ja veurem el poble de l'Arbolí a sota i ja només ens quedarà baixa per la Costa de Sant Pau fins al cotxe.

Ruta molt complerta, tirant a difícil i recomanable fer-la a la primavera , perquè a l'estiu i fa molta calor.