Uploaded February 5, 2018

Recorded February 2018

2.1
4.2

near Siurana de Prades, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
Com la majoria d'usuaris de Wikiloc fem servir GPS, crec que no es necessari una descripció detallada del recorregut, només algunes indicacions puntuals.
------
DIFICULTAT: Moderada. La ruta passa per corriols sense cap dificultat remarcable.
----
APROXIMACIÓ: Sortim del poble d'Arbolí on accedim des de la carretera C-242 que va de Les Borges del Camp a Cornudella de Montsant, al Coll d'Alforja.
---
Si fem servir l'aplicació per mòbil de Wikiloc, entrem a la ruta i marcant a "com arribar-hi en cotxe" ens envia al navegador de Google Maps i ens porta al punt exacte de sortida. ---
RUTA: Sortim d'Arbolí seguint el GR-7 cap a Gallicant. Desprès de passar el poble, deixem el GR-7 i agafem el Grau del Bodró per baixar fins el riu de Siurana.
Passem pel mas d'en Candi i pugem pel Grau de la Trona,passant pel Salt de la Reina Mora i arribem a Siurana.
Podem aprofitar per visitar aquest bonic poble situat sobre uns cinglera de roca calcària.
---
Seguim rodejant el poble i passem per sota la cinglera i sobre l'embassament de Siurana per un camí ample fins a tornar a trobar el riu.
Agafem el PR-C 87 direcció Arbolí pujant pel Grau de Vincabrer, en una forta però agradable pujada.
Passem pels Mas de Salín i el Maset de Nadal.
Després trobem l'Ermita de Sant Pau i anem baixant ja cap a Arbolí.
Viquipèdia.
SIURANA
Siurana, o Siurana de Prades, és un poble del terme municipal de Cornudella de Montsant, a la comarca del Priorat.

Està situat a 737 metres d'altitud, sobre una cinglera de roca calcària, a l'extrem de les Muntanyes de Prades i sobre el riu de Siurana. La població era de 41 habitants al cens del 2005. El castell de Siurana va ser l'últim reducte musulmà de Catalunya. El terme també comprèn l'església romànica de Santa Maria de Siurana.
La llegenda de la Reina Mora
Explica una llegenda recopilada per l'escriptor Joan Amades que Siurana era el domini de la reina Abd-el-Azia, de gran bellesa. Els cristians, liderats pel senyor de Tarragona Amat de Claramunt, incapaços de conquistar la població, es van servir de les estratagemes d'un traïdor jueu, que els va oferir l'entrada al castell. Els cristians van penetrar i van matar gairebé tota la població, però Abd-el-Azia, segura de la seva fortificació, celebrava mentrestant una festa en una de les sales del palau amb la noblesa del lloc. De sobte, una fletxa va entrar per la finestra, i es va clavar a la taula. La reina, plena de pànic i veient-se derrotada, va pujar al seu cavall blanc i es va dirigir al precipici proper. Perseguida pels cristians i per evitar que el cavall per instint s'aturés davant l'abisme li va tapar els ulls, però l'animal, en adonar-se del perill, va voler parar i va clavar les potes a terra, de manera que va quedar l'empremta de la seva ferradura a la roca. Altres diuen que les marques de ferradura són l'impuls que va prendre abans del salt. Sigui com sigui, la tragèdia va ser inevitable i avui en dia es pot veure clavada a la roca l'empremta del cavall en el lloc que s'anomena el Salt de la Reina Mora.

Una altra variant conta que la reina estava banyant-se quan va veure com la ciutat era atacada. Davant la desesperació, va sortir nua de l'aigua i va muntar en el cavall per dirigir-se al precipici.

Cartell indicador GR-7

Cartell indicador GR-7.

Ruins

Gallicant.

Esquerra.

Grau del Bodró.

Rètol indicador riu Siurana.

Ruins

Grau de Vincabrer

Balma.

Font.

Grau de Vincabrer. Direcció Arbolí.