Uploaded January 10, 2015

Recorded December 2014

2.7
5.4

near Araya, Valencia (España)

Llarga ruta per a pujar al Cabeço Blanc des d'Araia.
La ruta comença seguint el PR-CV-120 per després continuar per senda cap a la Mina (prop del Salt del Cavall) i deixar-la per acostar-se a les vies d'escalada d'Araia.
Des d'ací continua per dins del barranc amb alguns trams tècnics on cal posar les mans fins a eixir a les llomes de prop del mas del Llosar. Torna a baixar cap al mas de Gual per les Calçades; antic camí empedrat formant llaçades que ara encara es poden seguir però està molt poc xafat, i ací enllaça amb una pista que ens acosta als peus del Cabeço.
La pujada al Cabeço és camp a través per la zona amb més pedra i menys vegetació fins que s'arriba a l'ample llom del cim on es troba el vèrtex i una caseta de vigilància forestal, la baixada també és camp a través seguint els senderols oberts per les cabres fins a arribar al Camí Real d'Aragó.
Ací segueix el Camí Real (ara pista) avall cap a Ribesalbes però es desvia per senda per baixar als masos d'Araia pel mas d'Antolino.
Des dels masos d'Araia es torna al punt d'eixida per antics i nous camins.
Informació més detallada, fotos i crònica a l'enllaç.

pista esquerra

abandonem el PR que continua a l'Alcora pel mas de Marco

recte

esquerra al mas del rogle
Mountain pass

coll dels cauets senda recte

dreta continua el camí al Salt del Cavall i a LLucena pel mas de Beltran, esquerra continua el camí al mas de Gual (acurtant així la ruta).

esquerra

recte a la mina

pista esquerra

dreta a carretera d'argelita a llucena

senda esquerra amb fita

recte a les pedroses

pouet del mas de gual

pouet sec o aljub que recollia l'aigua per al mas de gual que està a unes desenes de metres

mas de gual

mas en runes

collet dreta

esquerra continua a

pista del mas del moro dreta

esquerra a araia

cabeço blanc

vèrtex geodèsic i caseta de vigilància forestal. Des del seu cim hi ha una de les millors vistes de l'interior castellonenc.
Ruins

mas de parra

vora el camí. tenia un pouet al davant.

collet senda esquerra

és una vella pista molt desfeta
Ruins

mas d'antolino

el camí s'agarra entre les cases del mas. La pista continua recte i fa cap al mateix lloc que el camí però fent més volta.

casa

font i llavador

la font està seca però arreglada
Parking

araia

Font i llavador al poble. Bar a la vora del punt d'inici. Eixim des del bar seguint el PR-CV-120 cap al mas de Marco.

recte sense senda

• SaltdelCaball Jan 16, 2015

Muchas gracias por compartir esta ruta, tiene muy buena pinta y me la he guardado, pues seguro que la hago esta año

• Photo of goterris

goterris Jan 18, 2015

Ja diràs que te sembla. Tin en conter que no és fàcil i hi ha trossos sense senda, encara que jo m'atreviria a fer-la amb pantaló curt perquè no hi ha quasi malea als trams camp a través gràcies a les cabres.

• Photo of lloma

lloma Jan 17, 2016

Buena ruta, hace unos días la hicimos en una quedada y está muy bien, el final de el recorrido tiene demasiado asfalto , así que tres de los que acudimos a la caminata , escogimos un trayecto diferente a partir de poco después de el mas d´Antolino, así evitemos el asfalto y lleguamos a l´Ermita por senda.

Fácil de seguir excepto algún tramo de campo a trabes , aún así es muy intuitiva , el entorno ya está bastante recuperado de el gran incendio de principios de los 90

• Photo of goterris

goterris Jan 17, 2016

Si lloma, ja vaig vore després que hi havia una alternativa per senda però eixe dia teníem pressa d'arribar i no teníem temps per a provatures.