Uploaded July 16, 2018

Recorded July 2018

1.3
2.6

near Setcases, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe desprès del cinquè revolt una vegada haver passat l'alberg-hostal-refugi Pastuira a l'esplanada del voral de la carretera C-771(zona habilitada per a aquest ús)i comencem la caminada. Just al pròxim revolt on hem aparcat, trobem el camí GR-11 a l'esquerra que el seguim amunt i ens porta a passar per el Pla del Carlí, refugi nou d'Ulldeter, Pla de la Calma i Coll de la Marrana. Situats al coll i d'esquenes on hem pujat continuem per la dreta i per el camí amb força desnivell que entre pedres i unes quantes ziga-zagues ens arriba al cim dels Bastiments. Desprès d'un respir, un petit mos, ben assedegats i haver gaudit de les fantàstiques vistes que ens ha regalat el cim, toca fer la tornada. La fem(per no repetir el que hem fet el matí) passant per el camĺ de l'Esquena d'Ase i el Coll de la Geganta i que poc abans d'arribar al final del coll el deixem. Aquí continuem ara per la dreta i seguim el sender que baixa i va a la Font de la Perdiu i a l'estació d'esquí Wallter 2000. Poc abans d'arribar a l'estació, travessem els Plans de Dalt de Morens, la riera de Morens i seguim un corriol a la dreta(no està mercat i no es veu massa be)que ens arriba a un revolt de la carretera C-771 que seguin-la uns metres i desprès de fer drecera baixant pel dret en totes les ziga-zagues que fa la carretera, arribem a l'aparcament on tenim el vehicle i donar per acabada la excursió d'avui.
Aparcament desprès del cinquè revolt una vegada haver passat l'alberg-hostal-refugi Pastuira a l'esplanada al voral de la carretera C-771(zona habilitada per a aquest ús) i comencem la caminada.
Comencem a caminar per la carretera C-771 direcció a l'estació d'esquí Wallter 2000 i just al primer revolt, trobem un camí que s'enfila amunt i el seguim.
El típic avet sec que tothom recorda al passar per aquest lloc del camí.
La passarel-la sobre el riu Ter i al fons el Gra de Fajol Gran.
El refugi nou d'Ulldeter.
Situats al Coll de la Marrana seguim per la dreta.
Pic dels Bastiments amb els seus 2881 metres.
Continuem per l'esquerra per fer la tornada pel camí de la Font de la Perdiu.
Panoràmica del refugi vell d'Ulldeter(en ruïnes) i el naixament del riu Ter.
Al final del Coll de la Geganta deixem el camí que va en direcció al Pic de la Dona per seguir per la dreta i avall per el camí que passa per la Font de la Perdiu i ens arribarà a l'estació d'esquí Wallter 2000. El camí es força dret i no està massa be. Amb tanta pendent la neu i l'aigua l'han espatllat força.
Continuem per la dreta per anar a passar per la Font de la Perdiu.
Esta una mica amagada i no molt visitada pel que es veu en tot el seu entorn.
Bassa on recullen l'aigua del Ter per fer la neu a l'hivern (amb canons) per les pistes d'esquí.
Tot pasturant als Plans de Dalt de Morens.
Seguim per la dreta i per la carretera C-771 fins arribar on tenim el vehicle.
Arribada i final de l'excursió d'avui.