• Photo of Aparcament de l' Alta Vall d'Orgeix-Lac d'Aygue Longue-Pic de l'Homme-Col des Clotes

Uploaded September 8, 2013

Recorded September 2013

1.9
3.8

near Mérens-les-Vals, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Aparcament de l'alta Vall d'Orgeix. Per arribar agafarem la carretera que puja d'Ax les Thermes a Orlu. En arribar al poble d'Orgeix trobarem un pont molt estret en el centre del poble que creua la Ribera (té un crucifix molt gran al seu costat). El creuarem i seguirem la pista que ens pujarà a l' Alta Vall d'Orgeix (són un 7 km. de pista que és apte per els turismes).

Agafarem el camí (al principi és una vella pista) que ens pujarà tot seguint la Ribera de la Vall d'Orgeix per la seva cara oest fins trobar la barraca de la Coma (Coume). Aquí creuarem la Ribera i seguirem el camí que ens pujarà ara per la seva cara est fins arribar al Llac d' Aigüe Llargue (Lac d'Aygue Longue). És un camí ben fressat i senyalitzat amb pintura groga.
Seguirem pujant per el camí que volta el Llac per la cara est i puja al Coll de la Parada (Col de la Parade) i d' aquí enfilarem la pujada (direcció nord-est) per la carena al Pic de l' Home (Pic de l'Homme). És un bon mirador de 360 graus. La baixada la farem seguint la carena de la cara est fins a mitja altura per resseguir la carena en direcció al nord tot seguint el camí del rastre de les ovelles que ens pujarà al Pla de la Serra de Conras.
Anirem a la seva punta est per gaudir de les vistes dels Estanys Tort, el de Déroun i el de Naguille. Retornarem a la cresta de la Serra de Conras i la seguirem amb direcció al nord per pujar al Pic del Serrat de la Costa Rébenc. Aquí seguirem tot baixant per la carena fins arribar al Col des Coltes ou d'en Sur (nosaltres varem baixar per dintre de la vall de la cara est, però no és necessari).
En el Coll seguirem el rastre del camí de les ovelles que primer baixa força dret i després marxa al nord-oest per baixar novament a trobar la Barraca del Pastor en el costat del Serrat d'en Sur. Seguirem baixant un petit tros per sota de la barraca fins trobar el Coll (cara sud-est, està quasi al davant de la vella cabana que es troba al nord). El creuarem i seguirem el camí que baixa a trobar el petit rec que baixa del Coll d' en Sur.
El resseguirem tot baixant per la seva cara nord fins que aquest el creua i ens baixa per la cara sud-est a trobar el Pla de la Come (Coume) i la seva cabana. Ja només ens restarà desfer el camí de l' anada fins a l'aparcament.

Cartografia I G N , mapes 2.148 ET Ax les Thermes i 2.249 OT Bourg-Madame.

• Photo of carmemartinezgriera

carmemartinezgriera Aug 11, 2016

Magnific recurregut,una careno molt bonica amb espectaculars vistes sobre les dues vall!!! Super recomanable!!

• Photo of Roger Seva

Roger Seva Aug 23, 2016

Una ruta molt xula. Pujada fins al Pic de l'Homme i resseguint la carena de pujades i baixades fins al Coll des Clotes que baixes en picat.