March 16, 2021

March 2021

near Cuch, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al barri del Puigbell, al final del carrer Bellveí d’Anglès, on hi ha un rètol que ens indica la direcció per pujar a Santa Bàrbara.
Comencem a pujar per la carretera asfaltada (uns 500m.), prenem la pista de terra a mà esquerra on hi veiem un indicador del Camí Curt. Seguim per la pista i arribem a la font d’en Bertran que és a mà esquerra, sota pista, i si pugem a mà dreta seguint un corriol arribarem a les coves d’en Bertran, són dos forats de mines d’escassa profunditat.
Continuant passem per can Figueres i des d’aquí, combinant pistes, camins i nous corriols seguint els senyals vermells i passant per un pontet de fusta i, sempre pujant, arribem a la pista de Can Camps. Des d’aquí si seguíssim per la pista arribaríem a la Rocassa, però seguim a mà dreta per un nou corriol que puja al Pla de Llancers i d’aquí ens dirigim a Santa Bàrbara (854m).
L'actual ermita de Santa Bàrbara es troba estructurada en dues parts, des de la seva restauració per l’associació Amics de Santa Bàrbara: per una banda tenim el que seria el refugi lliure, obert a tothom amb una magnífica taula i una llar de foc; i una altra part restringida als socis o col·laboradors en la construcció. D'altra banda tenim l'ermita pròpiament, amb el seu airós campanar d'espadanya.
La primera referència documental de l'ermita és de l'any 1310.
Està enclavada en un punt estratègic del sector oriental del massís de les Guilleries, situada entre les poblacions d'Anglès, Osor i Sant Martí Sapresa. Al davant nostre podem contemplar una amplia panoràmica de les planes del Gironès i la Selva. En un dia clar s’arriba a veure el mar, la badia de Roses i també la costa de Blanes.
Un cop hem gaudit de les magnífiques vistes d’aquest paratge privilegiat, emprenem la tornada baixant per un altre costat en direcció a l’ermita de Sant Amanç.
Seguint les marques vermelles baixem molt directament per un corriol fins el sortint rocós anomenat la Rocassa (600m.), des d’aquesta atalaia, hi ha una magnífica panoràmica d’Anglès i les poblacions i muntanyes veïnes i, sota els nostres peus, l’església de Sant Amanç.
Un cop contemplat el magnífic panorama comencem a baixar, quan trobem la pista s’hi pot baixar 3`50km. o anar a buscar la drecera d’en Boix 1’70 km. fins a Sant Amanç.
Aquesta edificació, d’estil romànic, està catalogada com a patrimoni arquitectònic pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. L'aplec de Sant Amanç se celebra a les darreries de setembre i l'organitza la mateixa associació que s’encarregà de la molt bona restauració de l'ermita, que finalitzà l'any 2014.
Continuem prenent diferents pistes en direcció a Anglès i ens arribem al “tut” de les mines del “Sant Pare”. S’anomenen així perquè al 1871, eren propietat del Papa de Roma i administrades pel bisbat de Girona. El Tut és la xemeneia de les explotacions mineres que van ser tancades l’any 1930.
Continuem per un corriol que baixa fins arribar a l’ Avinguda dels Països Catalans, el seguim a mà esquerra pujant a la Plaça de l’Agrupament Escolta, i seguim per un altre caminet pel darrere de les cases i arribem al Puigbell, on hem deixat el cotxe donant per acabada aquesta senzilla i molt agradable caminada per la muntanya de Santa Bàrbara.
Salut i Bona caminada!!!

013 Mirador

Mirador

014 Seguim corriol a mà dreta

Seguim corriol a mà dreta

015 Pista del Pla de Llancers

028 Seguim corriol

Seguim corriol

• vaidream Mar 16, 2021

Felicitats!! Molt bona ruta i bona feina per obrir dreceres i netejar camins , però, cal pintar i marcar cada metre de camí? En un tram recte de 5 metres, cinc pintades!!,
    Aixó si que ho té aquesta ruta, no crec que es perdi ningú!! Per el meu gust llàstima del marcatge de la ruta, però molt bona feina!!! Felicitats!!

JEP BOIX Mar 16, 2021

Gràcies per la teva valoració i en referència al teu comentari crec que tens raó però pensa que sempre hi ha algú que necessita totes les indicacions i marques i la meitat de les marques s'esborraran en poc temps. Salut!

• Photo of joboix

joboix Mar 18, 2021

Circular per la muntanya de Santa Bàrbara per Corriols, Pensada , construïts i marcat per en Jep Boix , gràcies, el confinament del Covi municipal, no es podia estar quiet. La ruta és força dura, ja que els corriols són una mica drets, sobre tot el tros de la Rocassa, per això el fem de baixada. És molt divertida i amb vistes espectaculars de tot el pla de Girona, el Golf de Roses i val la pena fer-se un selfie de l´ermita de Santa Bàrbara i de la Rocasa. Salut i República.

JEP BOIX Mar 19, 2021

Moltes gràcies joboix pels teus comentaris i valoracions. Ha estat una bona caminada, en boníssima companyia. Espero que en fem moltes altres junts!

• Photo of raulrom13

raulrom13 Mar 20, 2021

Molt bona ruta! 🙌🙌

• Photo of albertroura

albertroura Mar 20, 2021

Ruta espectacular i molt ben marcada. Uns corriols (dreceres) únics i bastant drets que us faran suar de valent, però la recompensa de pujar a Santa Bàrbara i al mirador de la Rocassa compensen tots els mals! Molt bona feina! Companys, senderistes i amants de la muntanya, us recomano que vingueu a Anglès a gaudir de les Guilleries! Salut i sempre amunt!

JEP BOIX Mar 20, 2021

Moltes gràcies raulrom13 i albertroura pels vostres comentaris i valoracions. Celebro que gaudiu de la muntanya tant com jo. Salut!