Moving time  2 hours 37 minutes

Recorded March 2019

1.2
2.4

near Alpens, Catalunya (España)

Pujada avui a un altre 100 cims de la llista de la FEEC.
Anem a Alpens (Osona). Just passat el poble hi ha una pista a la dreta amb un indicador que posa Torrats. Allà deixem el cotxe.
Des de Torrats fins al gran mas abandonat de Puig-empí pugem per una pista.
A poca distància de Torrats trobem una curiosa formació rocosa: Rocadepena, just al costat del camí. Una mica més endevant una font que raja poc però al menys avui ho feia, de nom Font de Matamosses. Ves a saber d'on bé aquest nom.
Anem seguint la pista i trobem un corriol a l'esquerra amb les marques del GR, però com que no sabem quina direcció agafarà, seguim per la pista.
Arribem al gran mas en runes de Puig-empí, el visitem i fem unes fotos i seguim amunt. Just a sobre del mas hi ha un indicador i ara sabem a on anava a parar el corriol amb les senyals del GR: just aquí, a sobre de Puig-empí. Segur que és més bonic que no pas la pista per la que hem pujat, però ara ja és massa tard. Ara sí que deixem la pista i enfilem per el sender de la dreta seguint les marques blanques i vermelles del GR fins al cim.
El Puig Cornador és un 100 cims de la FEEC, amb molt bones vistes cap al sud, però amb poca visibilitat cap el Pirineu per culpa de la vegetació.
Des de'l cim veiem també a dalt d'un cim proper, l'ermita de Santa Margarida de Vinyoles. Es diu que aquesta església era la del Castell de La Guàrdia, una important fortificació avui desapareguda i que probablement ocupava el cim que ocupa ara l'ermita.
La baixada la fem evitant les pistes, per uns corriols molt bonics.