Uploaded November 4, 2014

Recorded November 2014

2.1
4.1

near es Mal Pas, Islas Baleares (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Mallorca) Ruta novembre 2014; 13,3 km; +665 -665; 5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Aparcament s’Illot, ermita de la Victòria, Punta Roja, Puig de Sa Talaia, coll Baix. Tipus de sortida: circular; Dificultat: moderat (bàsicament perquè en algun punt cal grimpar una mica). Participants: Jaume i Miquel.

FA ANYS: Quan l’any 902 els sarraïns van incorporar Mallorca a l’Emirat, a la península era sobirà de Catalunya Guifré II, a Navarra Fortún Garcés, a Lleó era Ordoño i a Astúries Alfonso III. Encara faltaven uns 30 anys perquè a Castella hi hagués un comte, Fernán Gonzalez, que s’emancipés d’Astúries. Totes eren nacions independents.

Per començar l’excursió hem deixat Alcúdia a la nostra esquena i hem seguit la carretera que va a seguir la costa al nord de la península que s’endinsa al mar i separa les dues grans badies de Pollença i Alcúdia. Un cop passat l’indicador del campament de la Victòria, hem trobat l’aparcament al indret de S’Illot, que precisament presenta un magnífic aspecte per ser fotografiat. El nom d’Alcúdia prové de l’àrab “Al-kudya” que vol dir “el pujol”, però molt abans, els romans, li van donar el nom de “Pollentia” quan el cònsul romà Quint Cecili Metel va incorporar Mallorca a la República de Roma el 123 aC. Els anys van passar i va ser el 902 quan els sarraïns van conquerir l’illa i va quedar incorporada a l’emirat de Còrdova, que va ser quan va passar, Pollentia, a canviar el nom pel d’Al-kudya.

En direcció est, una pista comença a pujar. Diversos indicadors ens aniran informant durant bona part de l’excursió. Nosaltres ara, primer, anem seguint en direcció a l’Ermita de la Victòria. Anem recordant que Jaume I va conquerir Mallorca l’any 1229. El rei i sobirà de la coneguda com a Corona d’Aragó (que realment era una federació inusual de dos estats a partir de la decisió de Ramiro II, quan va cedir el seu regne a Ramon Berenguer IV), va voler que Mallorca fos regne independent . D’aquella època encara es poden admirar... ...