Uploaded March 19, 2016

Recorded March 2016

2.6
5.1

near Alcover, Catalunya (España)

Volta des de Mas de Forès, d’Alcover, que té un recorregut de 16,4 Km y un desnivell acumulat de 757 metres. Es surt de la cota 296 i s’arriba a una alçada màxima de 905 metres. Tot el recorregut es va realitzar en menys de cinc hores, de les quals poc més de quatre varen ser en moviment.
Arribarem a Mas de Forés des d’Alcover i deixarem els vehicles per començar a caminar cap al Niu de l’Àguila. Passarem pels Molins del Glorieta, l’antiga central elèctrica, els gorgs del Glorieta, un Mirador i arribarem al desviament de Mont-ral.
Deixant el camí de Mont-ral, seguirem sentit SO, passant de seguida per un salt d’aigua sec, el Pou de Glaç i Mas del Moster des d’on veurem al fons El Bosquet, i seguirem direcció l’Aixàvega.
Des de l’Aixàvega anirem direcció el Grau de l’Estelada. Hi ha diversos senderols per arribar-h. Aquest cop nosaltres agafem primer sentit SE i després sentit SO, fins arribar al desviament del grau, just a la cota màxima d’aquest recorregut.
Baixem el grau, passem pel costat del Mas del Curt i ens dirigim fins a l’Albiol, entrant pel costat del desviament al Castell. A l’Albiol podrem carregar aigua a la font, però també hi ha la possibilitat de fer un refrigeri al bar.
Continuem camí, sortint per la part E del poble, cap al Mas de Masdeu on agafarem el desviament que queda a l’esquerra una mica amagat. D’allí cap a la Font de l’Irla, Mas de Monravà i Mas de Forés.

02 Molins del Glorieta

mas de fores

• Photo of joaquim domingo

joaquim domingo May 16, 2018

Ruta excellent, una mica llarga per a mi (amava sol). La baixada cap a la font de l'irla al final esta una mica bruta. Amb tot magnific.