March 14, 2017

March 2017

Create your Trail Lists

Organize the trails you like in lists and share them with your friends.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Create your Trail Lists Create your Trail Lists

near Aitona, Catalunya (España)

Caminada per conèixer l’entorn del poble d’Aitona, en el moment en que els arbres fruiters (especialment els presseguers), estan en plena floració i que constitueix un bonic espectacle, transformant les terres en un viu color rosat, amb l’afegit de poder caminar pel bell mig d’aquesta catifa de colors.

Nosaltres hem començat des del poble, anant a creuar el pont del riu Segre i anant cap al pantà de Simò, on ja trobem el canal de Seròs, veritable arteria aqüífera, que permet el cultiu gota a gota de totes aquestes plantacions. Seguint el canal anem al pantà del Curt i comencem a trobar grans extensions de fruiters, com les dels masos de Jaques i de la Paula, on pràcticament tot el que albiren els ulls són els colors dels arbres en flor.
Seguim endavant, arribant al pantà d’Utxesa, que amb la seva extensió es converteix en una gran reserva hídrica, alimentada com tots els petits pantans de la zona pel canal de Seròs, que a la seva vegada s’alimenta del riu Segre. Continuem pel costat del pantà, creuant la urbanització, fins arribar a unes comportes que regules el cabdal d’aigua del canal de Seròs.

Des d’aquest punt comencem la tornada, seguint sempre per una pista asfaltada, que transcorre pel mig de plantacions fruiteres, completament amb flor i on podem tornar a gaudir d’aquest meravellós espectacle de colors, fins que arribem al punt de sortida.

La caminada és fàcil, molt planera i apte per a tothom, únicament el fet de caminar molts trams per pista asfaltada, pot representar algun problema. També, en quant a la llargada, hi ha diferents opcions per escurçar-la.
Information point

Lake

Pantà d'Utxesa

• Photo of Pantà d'Utxesa

Comportes pantà d'Utxesa i canal de Seròs

• Photo of Comportes pantà d'Utxesa i canal de Seròs

Mas de Pep del Mingo, cultius de pomeres

• Photo of Mas de Pep del Mingo, cultius de pomeres

• nilvita Mar 17, 2017

Hola, es pot fer amb bici aquesta ruta tranquilament? gràcies

• Photo of erill

erill Mar 18, 2017

Si, sense cap problema, tot és pista asfaltada o de terra.

• Photo of Rafa Bosch Ll

Rafa Bosch Ll Mar 13, 2022

Ha estat una magnífica experiència poder disfrutar veient aquelles grans extensions d'arbres fruiters florits!

• Photo of erill

erill Mar 19, 2022

Gracies Rafa Bosch Ll pel comentari i valoració. Passejar per aquests paratges amb els arbres fruiters ben florits és una autèntica meravella.