Uploaded January 9, 2020

Recorded January 2020

1.6
3.3

near La Llobeta, Catalunya (España)

Sortida amb els companys del Grup de Muntanyisme dels Enginyers realitzada el 09/01/2020.
La Riera de Martinet és el nom que te l’últim tram d’un curs d’aigua que neix sota el Brull i desemboca al Congost. Abans rep noms com Riera de l’Afrau, Torrent de l’Estanyol, etc. La recorrerem aigües amunt, en direcció NE, fins l’antic molí de l’Afrau, edifici restaurat i ocupat per un artista plàstic, tal com es pot deduir per els testimonis que l’envolten. Abans d’arribar-hi haurem passat per el Salt de la Resclosa (que desviava l’aigua a un sistema de regadiu promogut per el Comte de Centelles l’any 1890) i el Gorg de l’Olla o de la Sort. En el trajecte trobarem diversos panells explicatius del medi en el que ens mourem.
Des del Molí de l’Afrau seguirem la pista fins arriba a Aiguafreda de Dalt. En queden el Cementiri i el conjunt monumental format per l’església de Sant Martí, consagrada l’any 898, que s’integra amb el gran casalot de la Rectoria i un magnífic comunidor. És un conjunt digne de visitar, malgrat està en una fase de restauració. En el costat muntanya hi han unes restes de mines d’aigua. Continuem per la pista fins a la Font Freda o agafarem un corriol que puja fortament pel Torrent dels Morts Vilagent fins arribar a una pista que seguirem, passant pel costat de les ruïnes de Vilargent, fins arribar al dolmen de Can Serra de l’Arca. Des d’aquí baixarem de tornada cap a Aiguafreda per diverses pistes forestals, passant per davant de la cova de l’Infern
Cal donar les gràcies als companys Rafael i Isabel per la preparació i coordinació d’aquest sortida i per totes les detalles explicacions que ens anat donant al llarg de la ruta.