2.6
5.2

near Montesquiu, Catalunya (España)

Sortida a peu feta el 22-Gener-2011. Avui hem fet una ruta circular als voltants del parc del Castell de Montesquiu de 19 Km i 870 metres de desnivell +.
Aquesta ruta es troba al nord de la comarca d’Osona, al límit amb el Ripollès. Entre les petites muntanyes que travessen el parc hi ha la serra de Bufadors de Beví i el serrat de la Rovira. És notable la presencia de masies típiques, però l’edifici més característic és el castell de Montesquiu, que té l’origen en l’època medieval ( segles X – XI ).
Hem començat a caminar a 2/4 de 10 en direcció a la Riera de la Solana , desprès de baixar una bona estona ens hem enfilat fins el Coll dels Tres Pals , d’aquí a la Collada del Beví Gros i al costat del Beví Xic hem iniciat la Serra de Bufadors, (tot un espectacle de flora i paisatge ). Quan hem arribar al Coll de Beví, ens hem dirigit cap a Santa Maria de Besora, però abans d’arribar en Lluís de Miguel ha tingut un bon cop d’ull i ha vist un petit rètol que indicava un corriol per tornar al Castell sense passar per la pista principal, dit i fet, comencem a baixar el corriol seguint el rierol fins arribar al Pla del Revell, desprès de fotografiar diverses gorges glaçades i de fer suar una mica al Sr. Josep Mª Torrelles, hem anat fen fins tornar a arribar al castell de Montesquiu.
Una vegada canviats i preparats per anar a dinar, hem tingut l’encert d’anar a La Ferreria Vella del poble de Montesquiu , bon tracte , bon menjar i preu assequible. T/. 93 – 852 96 46 només obert els caps de setmana.
Bé, una vegada més, ruta feta i ganes de tornar-hi. Salut i fins la propera.

• kemen Jan 23, 2011

No he suat, sols esbufegat una mica

• lestat433 Oct 13, 2011

Al principi molt bé, però després amb les indicacions de la vostra ruta al meu gps ens vam perdre 2 vegades i no vam veure cap marca groga i blanca per cap lloc, molt mala senyalització, gens agradable. Espero que la propera ruta que poseu sigui millor senyalitzada, perquè aquesta pot ocasionar greus conseqüències a gent inesperta. moltes gràcies

• Photo of Fitor

Fitor Oct 14, 2011

Bones, em sap greu que no hàgiu gaudit de la ruta. Les marques blanques i grogues, si no han volat encara han de estar al seu lloc. Porto penjades més de 150 rutes i tothom ha donat mostres de gratitud i agraïment. No obstant comprar un gps i ficar-te a la muntanya sense experiència sempre es una temeritat i una irresponsabilitat. No es tan fàcil descarregar una ruta i vinga .... . El gps sempre es un complement i mai ha de ser l'única font d'informació. Hi poden haver moltes circumstancies alienes a la ruta penjada que ocasionin informació equivocada al gps. Salut i bona sort.

• Photo of AlexTR

AlexTR May 25, 2013

Genial ruta!!!!!!!

Y lo de perderse pues bueno... solo me perdí a la vuelta y por despiste seguro... Hay que pensar que con esa vegetacion y alguna nube, el GPS no tiene precisión

mi track!

• Photo of Fitor

Fitor May 25, 2013

Gracias por tu comentario. Espero que compartas muchas rutas mas.

• Photo of lituus

lituus Apr 30, 2014

No ho entenc gent que no penja ni una ruta, hi critica a els que pengem rutes, per que tothom les pugui gaudir.