Uploaded October 20, 2014

Recorded October 2014

3.7
7.4

near Queralbs, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Excursió que ens portarà del Santuari de Núria fins a la de La Molina després d’un llarg recorregut per la carena que baixa directament del Puigmal.

És una ruta llarga de quilometratge (24 km) i amb desnivell (+1.100 m) que implica pujar al Puigmal, puunt on realment comença la travessa. Durant molts quilòmetres caminarem per una carena per sobre dels 2.500 m exposada a les inclemències meteorològiques, sobretot al vent. Cal consultar les previsions del temps i anar preparats per a qualsevol canvi sobtat de les condicions.

La ruta comença a l’estació del cremallera de Núria. Si volem allargar l’excursió, podem accedir al Santuari a peu per les diferents rutes marcades que hi donen accés. Però si volem fer-la en un sol dia, és més còmode i recomanable d’accedir-hi amb el tren cremallera i deixar per una altra ocasió la pujada a peu a Núria.

DIFICULTAT
Recorregut llarg i amb desnivell. Podríem dir que un cop hem assolit el Puigmal és quan comença la caminada.

No té cap dificultat de seguir fins a tocar del cim de Coma Morera (km 15) quan girem a la dreta cap al coll de la Creu de Meians. D´aquest punt seguirem sempre els senyals de pintura blava (Camí dels Contrabandistes) fins a la Collada de Toses.

La baixada a La Molina la farem pel Camí Ral La Molina-Toses avui dia entre un variat bosc per pistes d'explotació forestal amb algunes bifurcacions on hem d'estar atents. Cal seguir els senyals blancs que trobarem sempre en els arbres (marques que venen del Coll del Pas dels Lladres o de Queralbs).

ELS TRENS
-Estació de sortida: Santuaria de Núria (Cremallera). Accedirem a Núria amb el cremallera des de Ribes de Freser, on connecta amb els trens de Rodalies de Catalunya.
-Estació d’arribada: La Molina (Rodalies). L'estació forma part de la R3 de Rodalies de Catalunya. Al voltant hi ha alguns bars i serveis.

Podeu consultar aquí els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

I aquí els HORARIS DEL CREMALLERA DE NÚRIA.

• Photo of MIGUEL LANUZA

MIGUEL LANUZA Jun 15, 2017

Excelent travessa, amb la forta pujada inicial al Puigmal i pràticament tota la resta, tret d'algun petit tram, de baixada.
    Fàcil de seguir amb el aquest track de Senderisme en tren.
    Excursió més que recomenable, pero sense el trak hi ha algun que ens pot "despistar".

• Photo of Senderisme en tren

Senderisme en tren Jun 15, 2017

Hola Miguel,

Una travessa amb espectaculars vistes dels Pirineus nord-catalans així com dels cerdans. Potser la baixada fins a la collada i d'allí a l'estació és on hi ha més punts dubtosos si no portem gps.