Technical difficulty   Moderate

Recorded October 2014

1.4
2.8

near Queralbs, Catalunya (España)

Pujada a Núria per les Collades i les Pedrisses. És un camí alternatiu i solitari d'accés al Monestir de Núria.

Des de l'estació del cremallera de Queralbs anem fins a la central hidroelèctrica de Daió de Baix, des d'on iniciem la pujada cap al refugi de Coma de Vaca seguint el GR-11.

Quan portem 3,3km de caminada hem de deixar el camí a Coma de Vaca per prendre a l'esquerra un corriol just al punt on trobem un senyal de perill per càrrega en helicòpter.

Allà arrenca una pujada molt directa i per camí més o menys fressat fins a una canalització d'aigua. A partir d'allí el camí no és tant clar però es va seguint fins als 1.915m d'alçada. D´aquest punt hem de tirar pel dret pels prats de la Jaça de les Pedrisses fins a una barraca de pedra seca. De la barraca pujarem en un parell de minuts al coll de les Pedrisses (camí dels Enginyers).

• Photo of Barraca de pedra seca
  • Photo of Coll de les Pedrisses
  • Photo of Núria. Estació del cremallera
Estació del cremallera
  • Photo of Travessem canalització
Canal d'aigua

• jamytnt Sep 17, 2017

POr si alguien se anima a hacer esta ruta que sepais que a los 4km mas o menos te encuentras con una valla de esas electrificadas para animales, y no hemos podido acabarla. Hemos tenido que volver hasta el puente de madera donde indica la ruta hacia nuria. Es una pena por que la ruta parecia estar muy chula, una alternativa a la ruta hacia nuria de siempre.
    Salutacions

• Photo of Senderisme en tren

Senderisme en tren Sep 18, 2017

Hola Jamyntnt,

En primer lugar agradecerte el mensaje. Desconociamos que pudiera haber ningún problema en la ruta. Es una ruta que transcurre por zonas poco transitadas pero que pasa por caminos pisados (excepto en la parte de conexión con el Camí dels Enginyers donde sigue un prado herboso). Incluso en los mapas Alpina aparece el camino marcado claramente como tal.

No sé si el camino estaba cortado por alguna razón, pero por la montaña a menudo se encuentran vallas electrificadas sin que eso implique que el camino esté cortado.

De todas formas, muchas gracias por tu mensaje y estaremos atentos con él.