Time  2 hours one minute

-17 f
1.4
2.8

near Mataró, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
El Turó d´Onofre Arnau és un petit monticle al nord de Mataró que s'aixeca 130m sobre el mar. No és gran cosa, però la seva situació fa que des del seu cim puguem albirar unes bones vistes sobre el mar i el Montnegre.

Comencem de l´estació de Mataró per anar a buscar l´inici del GR-83 Camí del Nord, a tocar del mar. Seguirem aquest GR fins poc abans del cim del Turó d´Onofre Arnau per buscar una baixada poc clara que ens portarà per pista fins a Llavaneres. L´accés a l´estació de Sant Andreu de Llavaneres és... diferent.

L´excursió no té dificultats. Només cal parar atenció a la baixada del Turó per un corriol que a mida que perd alçada es fa menys fressat fins a fer-nos dubtar de per on segueix.

ATENCIÓ A LA BAIXADA D'ONOFRE ARNAU
Consultar AQUEST TRACK a fi d'actualitzar el camí de baixada, a voltes no gaire clar.

ELS TRENS
-Estació de sortida: Mataró.
-Estació d’arribada: Llavaneres.

Podeu consultar aquí els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

• Photo of Domenec Garrofe

Domenec Garrofe Sep 14, 2014

A dalt del turó el cami que proposes per baixar ja no hi és. Hem hagut de recular i abans de la torre hi ha un trencall a l'esquerra que porta fins un magatzem d'obres i la pista que segueixes

• Photo of Senderisme en tren

Senderisme en tren Sep 19, 2014

Hola Domgar,

No és una zona que hi vagi massa sovint, però si puc intentaré comprovar el que em comentes.

De totes formes ja era un camí poc fressat, perdedor al final, quan es va entre cactus.

Bones rutes

• skylab Apr 30, 2017

ruta facileta, poc mes de 2 hores, una mica perdedor la baixada del cim.
    Paisatje variat, platja, ciutat, cactus, hibernacles, urbanitzacions. Bona la descripcio que fas de la torre, i la historia, i la resta de explicacions
    Gracies per la ruta.

• VictorViajero Nov 6, 2017

Como comentan, una vez sobre el Turó no hay camino para bajar hacia Llavaneres. Pude bajar pero con mucha dificultad y precaución. Aparte la ruta transcurre entre invernaderos y algunas zonas urbanas por lo que no me gustó mucho pero bueno, eso es otro tema. Lo peor fue bajar del Turó.