Uploaded December 2, 2013

Recorded December 2013

2.9
5.8

near Ripoll, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
El torrent d’Estiula (també conegut com a torrent de la Cabana) neix als peus de la serra de Sant Marc amb el cim de Sant Marc d'Estiula de 1.377 m com a punt més elevat de la serra. Abans les seves aigües no conflueixin amb les del Merdàs, el torrent de la Cabana en el seu recorregut de baixada fins al fons de la vall va formant uns capriciosos dolls i salts d'aigua envoltats d´una vegetació exuberant, creant unes raconades idíl·liques tant a l’estiu, quan inviten al bany, com a l´hivern amb els seus salts glaçats.

Podeu consultar la ressenya de Senderisme en tren a Ruta ST54

GORGS DE LA CABANA
A partir de l'estiu de 2017, i per evitar problemes de massificació i d'usos de l'entorn, s'ha establert una ecotaxa de 5€ per accedir al torrent de la Cabana (excepte pels menors de 12 anys i pels veïns/es de Campdevànol i de Les Llosses). El pagament estarà actiu tots els caps de setmana de juny a setembre i cada dia d'agost i s'ha establert un aforament màxim de 500 persones. Els diners obtinguts amb l'impost es reinvertiran en la preservació de l'espai.

RIERA DE VILARDELL
Són menys coneguts que els Gorgs del Torrent de la Cabana, però a la riera de Vilardell s'escampen quatre o cinc gorgs que inviten a la remullada. Aquest track no hi passa. Si els volem visitar hem baixar fins a la llera de la mateixa riera i seguir el corrent avall (sud) no sempre per camí evident.

DIFICULTAT
L'excursió no té dificultat tècnica i és de fàcil orientació tot i que cal anar amb compte d’agafar el camí correcte sobretot quan deixem el sender de gran recorregut GR-1, cruïlla no indicada I que ens la podríem passar de llarg.

El camí que recorre els gorgs està ben senyalitzat, tant amb senyals blancs i verds de Sender Local (SL) com amb senyals de pintura groga i pals indicadors corresponents als Senders de Natura de l’Ajuntament de Campdevànol.

ELS TRENS
Totes dues estacions es troben a la línia R3 de Rodalies de Catalunya i són contigües una de l'altre.

-Estació de sortida: Ripoll (Ripollès). Estació amb tota mena de serveis. És una de les més interessants de casa nostra, tant per l'edifici, com les antigues locomotores que es poden visitar o el pont de Calatrava que travessa el riu ter.
-Estació d’arribada: Campdevànol (Ripollès). Situada al sud de la població.

Podeu consultar aquí els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

Sant Feliu d'Estiula

River

Riera de Vilardell

Bridge

Pont de Calatrava

Lledoner del Puig dels Brucs.

La Torre

Waterfall

Gorg de l'Olla

Gorg de la Tosca

Font del Querol (àrea de lleure)

Train stop

2n Salt Riera de Vilardell

1r Salt Riera de Vilardell

• map3 Feb 14, 2016

Una ruta preciosa aunque en algunos sitios mal señalizada. Muy recomendable! :)

• Federico Gallo Sallent Feb 21, 2016

Ruta molt recomanable, tot i que la durada que s'indica de 5h40m sembla molt curta; si es compte el temps d'esmorzar i dinar i un mínim temps per aturar-se a cada gorg, lo normal son unes 7 hores.

• Photo of Senderisme en tren

Senderisme en tren Feb 21, 2016

Hola Fede,

En primer lloc agraïr-te el comentari i que consultis els nostres tracks a l'hora de realitzar una sortida.
    Pel que fa als horaris, sempre s'ha de tenir en compte que són sense aturades per dinar, fer fotos, picar alguna cosa... i que per tant sempre cal compte més temps.
    Pel que fa als trens, tens raó que hi ha més sevei de trens des de Ripoll, on hi més freqüències de pas.

Salutacions

• freakender Apr 22, 2018

Genial ruta, y las indicaciones están perfectas. Una magnífica escapada a dos horas en tren desde Barcelona.

• Photo of jowze

jowze Jun 25, 2018

Ruta super bonita! Muy recomendable!