Time  5 hours one minute

2.2
4.4

Viewed 2086 times, downloaded 88 times

near Cànoves i Samalús, Catalunya (España)

Espectacular sortida circular que surt des del parking del pantà de Vallforners en direcció a Sant Salvador de Terrades, Can Quintana i d'aquí anem pujant primer cap a coll de Tascó. Un cop aquí anirem a l'esquerra per una pista ample fins que arribarem a un dipòsit d'aigua, sabrem que hem arribat a Coll de Palestins. En aquest punt anem per un senderet a la dreta de la pista principal que sempre a l'esquerra en durà fins a Coll dels Pous d'en Bessa amb unes fantàstiques vistes, seguirem planejant fins al Coll del Roure Gros que és on després a la baixada haurem d'agafar el caminet que baixa de tornada al cotxe. Quant estem en aquest punt seguirem pujant fins a cim del Suï (ara ja no tenim excuses ... si hem arribat fins aquí, hem d'arribar a d'alt 1318 mts sobre el nivell del mar) Un cop a dalt s'ha de Gaudir de les vistes una estona, si és que el vent ens ho permet, ja que aquí sempre en fa força. Un cop baixem i agafem el sender del Coll del Roure Gros, hem d'estar atents ja que aquest és el tram de la ruta que està més mal senyalitzat i és on ens podem desviar lleugerament en una gran pendent de baixada que es fa molt bé !!! no té complicacions tècniques. Quant arribem a Mas Déu que son unes runes, ja tindrem el pitjor de la baixada fet ja que d'es de aquí fins al parking de Vallforners tot serà baixada per pista còmode. Podem aprofitar per parar a La casa del Bosc que és un lloc entranyable per la pau que s'hi respira " http://www.casadelbosc.com/ " i també haurem de fer una parada obligada al Castanyer gros d'en Cuc. Una mica d'aigua a la font que ens trobarem a l'esquerra tot baixant per la pista i directes al Pantà de Vallforners, per arribar tot seguit al parking i finalitzar la sortida.

La sortida està classificada com a Moderada ja que el meu ritme a sigut molt suau i m'he parat molts cops. Hi ha gent que fa això mateix en tres hores.
Tot i que la pujada és força exigent.

La ruta es seguida al in-reves d'aquesta

Salut

Collet dels Pous

Collet dels Pous d'En Bessa

El Suï

El Suï és un pic de 1.318 metres que es troba entre els municipis de Montseny i Tagamanent

Font

Ull punxes !!! Bardisses

• Photo of Rul T

Rul T Feb 26, 2014

Bonita ruta, aunque nos perdimos bajando. La crónica aquí:

• Photo of bescale

bescale Feb 26, 2014

Un placer rulymel,

Un 10 las explicaciones en el blog.

Salu2

• migturrado Apr 7, 2015

Para los que vayan a hacerla les recomendaria que buscaran una alternartiva para hacer el primer tramo, desde el parking hasta la ermita, por otro itinerario.
    Justo al salir del sitio donde puedes dejar el coche empieza una subida bastante larga y sobretodo con una fuerte pendiente por una senda entre un bosque de encinas y alcornoques, que personalmente creo que no vale la pena.
    Para mi, empezar una salida haciendo ese esfuerzo de primeras no es muy buena idea, y el hecho de ir encerrado en un bosque tupido de encinas y alcornoques que no te permiten disfrutar del paisaje tampoco ayuda. Ya en la ermita me encontre con mas gente asi que supongo que hay otros caminos alternativos, y sus caras no transmitian el cansancio o el esfuerzo que tenia la mia asi que imagino que serian mas accesibles.
    Una vez superada la ermita la subida aunque sigue siendo intensa ya no es tan exigente, el cuerpo ya se ha podido adaptar y el paisaje mejora ostensiblemente.

• Photo of bescale

bescale Apr 7, 2015

Siempre hay otra opción para subir hasta la ermita de Sant Salvador!

Para mi la primera subida, esta que mencionas en medio de los alcornoques... es verdaderamente genial, aunque entiendo lo que comentas de empezar así desde cero. Y respecto a la cara de los otros caminantes, al llegar a la ermita... pues pueden ser muchas cosas... que fueran por otra ruta, ...condición física, que llevaran una media hora almorzando...

La dificultad técnica de la ruta esta catalogada como Moderada por algún motivo.

En fin para gustos colores.