January 14, 2021

January 2021

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Al Ripollès ja portem gairebé tres setmanes de “confitament municipal” i avui ja anuncien pròrroga d’una altra setmana...i el què ens queda per veure.....

Sortim de sant Joan a 2/4 de 9 amb el termòmetre marcant -4º, decidits a trepitjar la neu que el temporal Filomena ens va deixar dissabte passat.

Al començament de la pista a les Llances prenem el camí, avui glaçat, que passa pel darrera de la zona esportiva tot vorejant la falda del turó de les Tres Creus i puja suau fins trobar la pista a la Cervera.

Prenem el camí que surt a la dreta de l’abeurador de les Llances, pujant amb precaució doncs hi ha més de 20 cms. de neu pols, fins el Collet del vent, per canviar de caire i fer baixada per pista fins a les envistes del mas Cul de la Dona; aquí ja toca el Sol i la temperatura és més benigna que a la sortida.

Per no entrar en propietat privada se segueix per la carena de l’esquerra fent baixada fins el Clot del Vicari, on es troba una plantació amb avets grans i seguint el camí vora torrent es troba la primera bassa, es travessa el torrent per l’esquerra i un centenar de metres més amunt es troben esglaonades 2 basses més, la darrera amb un salt glaçat d’uns 5 m. d’alçada.

Es desfà el camí fins retornar a la carena i anar a trobar la pista de pujada a l’Esquirolet que se segueix uns 1.300 m. per continuar després per la pista a la dreta que travessa el bosc de la Cervera i que es ser part obaga, el gruix de neu fa que el caminar sigui feixuc i lent.

Quan s’arriba a l’Òliba es continua per la pista de baixada a cal Vaquer i aquí es troba de nou un camí estret i glaçat que amb bon desnivell arriba al Pla d’en Vila on es travessa el torrent de Plavidrós, i seguint pel camí vora Ter s’arriba a la vila pel passeig de la Plana i ja només cal tornar al lloc de l’aparcament.
Parking

Inici i final

Aparcament darrera les escoles, al Passatge de can Creuet

pujada a les Llances

Després de 100 m., al revolt continuar recte per la dreta.
Fountain

Abeurador de les Llances

Travessar pista i continuar pel sender a la dreta de l'abeurador

Collet del Vent

Continuar per la pista en baixada de l'esquerra.

Gir a l'esquerra

Desviament esquerra per la carena, doncs per la dreta es propietat privada.
River

bassa d'aigua

En arribar al pla es troba una plantació d'avets grans i el camí puja vora el torrent fins trobar la primera bassa del torrent de l'Esquirolet

salt d'aigua i basses

segona i tercera basses esglaonades amb salt glaçat

can Jombi

pista esquerra

la pista de la dreta va al mas del Faig

pista a la dreta.

Seguir la pista de la dreta direcció al bosc de la Cervera

pista a la dreta

Seguir pista en baixada de la dreta.

l'Òliba

Parada per fer la birra

• Photo of Eva Garolera

Eva Garolera Feb 1, 2021

No la vam fer circular per questió de temps. La veritat es que les basses costen de trobar. El track molt ben explicat. Miraré de fer-la sencera en una altre ocasió.

• Photo of albhertot

albhertot Feb 1, 2021

Hola Eva,
    Sí que estan amagadetes les basses, per això es preserven millor ...
    Gràcies pel teu comentari i valoració.