Time  3 days 6 hours 3 minutes

Uploaded December 2, 2018

Recorded December 2018

near Ulldemolins, Catalunya (España)

TOMB AL MONTSANT EN QUATRE DIES:
- etapa 1: ULLDEMOLINS - MARGALEF.
- etapa 2: MARGALEF - CABACÉS - LA VILELLA BAIXA.
- etapa 3: LA VILELLA BAIXA - LA VILELLA ALTA - ESCALADEI - LA MORERA.
- etapa 4: LA MORERA DE MONTSANT - ALBARCA - ULLDEMOLINS.

*ATENCIÓ:
mireu la RECTIFICACIÓ DEL TRACK en aquesta ruta
A la foto del waypoint "Mas d'en Fraret", es veu més clar.

* INFORMACIÓ DE LA SERRA DEL MONTSANT:
Serra del Montsant a Wikipedia

* ALLOTJAMENT i LOGÍSTICA:
Com que ja no ho portem tot al damunt ni fem bivacs, vam tenir el fantàstic suport de la Maite (d'Ulldemolins), i cada dia ens traslladava les bosses i maletes d'una allotjament a l'altre. Trobar-se la roba neta, necesser, etc a l'arribar, és molt comfortable. Per si us interessa, el seu mòbil és el +34 609788906.

- ULLDEMOLINS: Vam començar a Ulldemolins, però no hi vam dormir. Si us cal fer-ho, un lloc molt recomanable és la Fonda Toldrà, (cal Fererona pels que sóm del poble). Demaneu per la Carme, tel. +34 977561537.
- MARGALEF: Fonda de Margalef, +34 977054922; +34 671756546, demaneu pel Fran.
- LA VILELLA BAIXA: ens vam allotjar als Apartaments Ca La Victòria. +34 635923264 demaneu per la Victòria, i vam sopar i esmorzar al restaurant Ca l'Artur +34 977839454 i +34 628574363, demaneu per l'Encarna.
- LA MORERA DE MONTSANT: Hotel Balcó del Priorat. +34 977827211 i +34 647515755, demaneu per Tomáš.

Vam estar molt bé a tot arreu, i a més a més, a l'haver sigut un any excepcional de bolets, sense sortir ni un pam del camí, vam trobar un munt de fredolics, moltes mucoses i alguns rovellons. Cada nit tots van tenir l'amabilitat de cuinar-nos-els.

* INFORMACIÓ DE LA DIFICULTAT DE LA RUTA SEGONS L'ÍNDEX IBP:
L'índex IBP és un sistema de valoració automàtic que puntua la dificultat d'una ruta recorreguda en bicicleta de muntanya, bicicleta de carretera, caminant o corrent.
Aquest índex és molt útil per conèixer el grau de dificultat de diferents rutes comparant-les entre si.
És important no confondre el grau de dificultat d'una ruta amb l'esforç que ens costarà realitzar-la: un índex IBP de 60 serà una ruta molt dura per a una persona no iniciada, normal per a algú amb un preparació mitjana i molt fàcil per a un professional.

Patiment o esforç d'una ruta = Estat de forma físic + Ritme de cursa + Condicions climatològiques + IBP

Aquí trobareu tota l'explicació i UNA ESCALA COMPARATIVA

Us adjunto la fitxa sobre la dificultat de la ruta, mesurada en IBP, és de 228 HKG.
mira l'anàlisi complet de l'IBP

Albarca

Cova Cremada

Creu Alta

Desviament a la dreta

El camí segueix recte, fins un ptetit desnivell de roca, fàcil de grimpar. Però si plou o està mullat per la humitat, algunes persones poden tenir dificultats per a superar-ho. Llavors, com ha sigut en el nostre cas, és convenient flanquejar per un caminet que s'endevina, des d'aquest waypoint. Hi ha una fita.

Ensulciada

Font del Saüquer

Font del Sauquer

Font Pregona

És obvi el nom de Pregona, però en la toponimia local, sempre s'havia conegut per Font Perigona. Encara la podeu trobar així en cartografia antiga.

l'Aiguabarreig

A l'Aiguabarreig, es barregen les aigües del Riu Montsant i les del Barranc dels Pèlags.