Uploaded May 18, 2015

Recorded May 2015

2.4
4.9

near Bagà, Catalunya (España)

Aquesta ruta ha estat feta el dia 13 de maig del 2.015
Feta per Enric A - Martí L - Pau M i Joan D

Distancia del Recorregut 15,7 Kms. i un desnivell acumulat de uns 1.180 Mts
El temps amb parades llargues per tirar fotos es de 5 hores i 50 mts.

Aquesta sortida arranca de l'aula de Natura (La Salle) de Cal Cerdanyola, pista al (NO) del poble de Bagà.
Ruta dels Cavalls de Vent
Seguim el Track en sentit antihorari i desprès de 1,6 Kms. deixem el Camí, principal i trenquem a l'esquerra per anar a visitar la Dou del Bastareny. Com es pot apreciar en les fotografies, val la pena no deixar de anar'hi. Desprès retornem al Camí principal.
En arribar al Km. 2,6 del Track, tornem a deixar el camí i tornem trencar a l'esquerra per anar al Salt de Murcurols, que en aquest cas trobem la tosca ben seca, don no hi baixa aigua. Retornem al Camí principal.
Continuem pujant per la pista fins al Km 7,5 del Track, en aquest punt deixem la pista i agafem un corriol a l'esquerra que ens porta al coll de la Pelosa.
A partir de aquest punt el camí de pujada fins al Cap de la Boixassa es fa mes costerut, però les vistas son in millorables.Al arribar al Km. 8,7 del recorregut,seguim pujant fins a dalt al Capt de la Boixassa,desprès de pujar al Cim i contemplar les vistes. retornem en aquest punt, per fer el camí de Tornada, (marcat amb raies grogues i blanques) per el Refugi Sant Jordi (FEEC), els Empedrats i el Bullidor de la Llet.
Quan arribem al trencant del Refugi de Sant Jordi, Km. 11 del Track trenquem a la dreta i seguim el camí marcat passant pels empedrats, on el torrent de la font del faig va dibuixant salts i cascades que son de agrair.
Al arribar al Km. 14, val la pena trencar a la dreta per contemplar un baixador d'áigua que s'anomena El Bullidor de la llet, encara que baixava poca aigua, al ser un lloc tan ombri bol i la fresa i el color blanc de l'aigua. ens fan gaudir d'aquest Paratge.
Retornem al camí principal i finalment arribem al punt de partida i final al Km.15,7.