Uploaded November 16, 2019

Recorded November 2019

1.9
3.9

near Sant Martí de Centelles, Catalunya (España)

Per veure les fotos de la caminada aneu al següent enllaç :

Castells del Moianés. Sauva Negra ( 16-11-19 )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
Ruta de “senderisme”, tipus travessa, que sense cap dubte hem qualificat de “Moderada” per la manca de senyalització ja que només trobem algun pal a l’inici i final del recorregut. Fàcil anant amb el track . Només cal esmentar que a la baixada posterior al coll de Bruga ( wpt 04 ) cal vigilar especialment després de pluja pel pendent i el relliscós del terreny.
El més bonic d’aquesta caminada és sens cap mena de dubte la fageda del la “Sauva Negra” especialment en aquesta època de la tardor, les fotos ens ho mostren. També podem visitar el Castell de Castellcir ( Popa ).
Aquesta ruta la hem fet un grup de 50 persones de les Dones de la casa del Mar de Tarragona amb un bon equip de 4 guies.

APROXIMACIÓ : Cal anar ( C-17 ) fins Centelles on seguim cap Sant Martí ( wpt 01 ) Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Moderat ) Alguns dels camins no surten al mapa que jo tinc de la zona

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil +) Cal estar atents , especialment amb terra humit, a la baixada després del Coll ( wpt 04 )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Quasi tot corriol ben fressat amb tram final per pista.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Com sempre, alguna zona fosca de cobertura amb Movistar

MENJAR : Avui tocava entrepà.

AIGUA : A la font de la Sauva Negra ( wpt 05 )

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +405. Temps en moviment ( caminant ) 3h 40’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,50-1,80 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Al wikiloc he vist alguna ruta circular semblant.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet te cartografia de la zona. La meva versió no està actualitzada.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de la electrònica. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.